Extra harddrive installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kemphaan24

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2014
Hallo,

Ik wil graag een extra harddrive installeren maar weet niet welke kabel ik moet aanschaffen en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
De specs van mijn pc zijn de volgende:
moederbord

GIGABYTE H61M-S1 Version F5

harde schijf

Hitachi Deskstar (jan-2010)
MODEL : HDP725050GLAT80 ATA/IDE
RATED : 5V 300mA , 12V 670mA RPM : 7200RPM

Afbeelding 001PCPETER®1453286396.png

Dit is mijn extra harddrive dus met een gewone sata-kabel gaat het niet lukken past wel op mijn moederbord maar niet op mijn hardeschijf!!!

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Gewoon een sata kabel, dien je ook een sata harde schijf aan te schaffen uiteraard, aan de voeding zal wel een sata voedingskabel zitten, anders heb je nog een verloop van molex naar sata nodig.

Kijk hier eens onder "Storage interface".

edit : koffie inschenken tijdens het maken van een bericht was dus niet handig, zeker als het 2 minuten duurt en er al een antwoord is gegeven.

Laatst bewerkt:
Afbeelding hardeschijf.

Ik hoop dat je d.m.v de afbeelding mijn vraag beter begrijpt maar alvast ontzettend bedankt voor je snelle reactie.

Ik had 'm begrepen, vandaar de verwijzing naar de 'storage interface' waar je kunt lezen dat er 4 SATA aansluitingen zijn. Maar zoals ik al aangaf was het antwoord 2 minuten daarvoor al gegeven (terwijl ik koffie ging halen en mijn berichtje + linkje nog aan het typen was)
Waarbij ik overigens in de afbeelding van het linkje dat ik plaatste niet direct de door jou geplaatste foto van de Pata (IDE) aansluiting kan vinden..............

edit : nu begrijp ik het (pas) je hébt een pata (ide) schijf en die wil je gaan plaatsen op een SATA connector. Klik

Die webwinkel is maar een voorbeeldje. Zo zijn er nog een paar 100. Typ in Google bijv. "pata naar sata adapter" en je krijgt meerdere aanbieders.

Laatst bewerkt:
Schaf een sata schijf aan, die ide is al een oudje en hoe lang die nog mee zal gaan......

Dit moederbord heeft geen ide aansluiting, schijf heb je in deze combi niks aan tenzij je met een ide adaptor wilt gaan werken, echter ga ik met de opmerking van lange pier mee, je bent waarschijnlijk beter af door gewoon een sata schijf aan te schaffen.

Tevens de vraag verplaatst van geheugen naar de harddisk sectie.

Bedankt!!!!

Ik wilde jullie allemaal even bedanken voor de goede en informatieve reacties de schijf was bedoeld voor de opslag van grote bestanden (films etc.) maar denk nu dat ik het advies van lange pier ter harte neem en een
SSD aanschaf zag een mooie aanbieding voorbijkomen 240gb voor €84,- mijn pc is ook wel toe aan een kleine upgrade en aangezien SSD supersnel is lijkt dit me de beste beslissing.

Nogmaals bedankt en misschien(installatie SSD☻) tot snel.

SSD-installatie zou geen probleem op mogen leveren. Mocht dat toch het geval zijn, kijk dan of er voor de SSD bij de fabrikant een nieuwere firmware beschikbaar is.
Dat lost de meest voorkomende problemen meestal op, succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan