extra harde schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FADiaz

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo, ik heb een HP Pavilion HDX18 model X18-1180ED, nu heb ik ook nog een oude laptop, een HP Pavilion dv6-1180ed. Nu wil ik graag de harde schijf van die oude laptop in de nieuwe plaatsen als extra schijf. Kan ik dit zomaar doen? Of past dat niet bij elkaar?
Het gaat om een HDD SATA 500 G 5400RPM harddisk.

Gr.

Hebben we het hier over twee laptops?

Dan kan je dat wel vergeten, gaat nooit passen een extra schijf in je laptop.

waarom niet? ik heb een extra ruimte waar ik nog een schijf kan plaatsen. Die is nu leeg.

Hoi,

Als je zeker weet dat het om een hdd slot gaat, zal ie passen...

Ja het is een HDD slot.

Weet je ook waar ik zo'n bracket kan krijgen? Waar je dus de harde schijf in monteert? Zit daar ook nog weer verschil in? Of past elke schijf van HP in elke bracket van HP en in elke laptop?

waarom niet? ik heb een extra ruimte waar ik nog een schijf kan plaatsen. Die is nu leeg.

Persoonlijk omdat ik nog nooit een laptop heb gezien waarin het mogelijk is twee schijven te plaatsen. Vandaar.

Ik weet dat HP dat wel vaker heeft. Inderdaad dien je wel een houder op de hardeschijf te monteren, om deze in de laptop te kunnen plaatsen. Soms ook nog een converter voor de aansluiting.

Persoonlijk omdat ik nog nooit een laptop heb gezien waarin het mogelijk is twee schijven te plaatsen. Vandaar.

Okee, ik heb dan ook geen goedkope laptop. ;)

Bij mij zit voorin de lap onderin zeg maar twee ruimtes waar je een schijf kunt plaatsen, in het midden zit dan de aansluiting. Ik wist het eerst ook niet aangezien hij wel gewoon geleverd wordt met 1 schijf. In de handleiding staat ook dat je er twee kunt plaatsen.

Volgens mij heb je ook wel types waar je er twee boven elkaar kunt plaatsen, een soort van stapelbed. :D

Ik weet dat HP dat wel vaker heeft. Inderdaad dien je wel een houder op de hardeschijf te monteren, om deze in de laptop te kunnen plaatsen. Soms ook nog een converter voor de aansluiting.

Is er misschien ergens een site waar ik kan checken wat ik dan nodig ben. de houder van de oude laptop past namelijk niet in de nieuwe.

Mocht ik hem gewoon aansluiten om eens te proberen, kan ik dan verder niks kapot maken? Er brandt niks door ofzo? :)

Is er misschien ergens een site waar ik kan checken wat ik dan nodig ben. de houder van de oude laptop past namelijk niet in de nieuwe.

Mocht ik hem gewoon aansluiten om eens te proberen, kan ik dan verder niks kapot maken? Er brandt niks door ofzo? :)

Je zou de vraag kunnen voorleggen bij een speciaalzaak over het plaatsen van een rails!
Misschien weten zij je te vertellen hoe en wat! Ik zelf heb dit nog nooit gedaan bij een laptop, dus kan je niet verder helpen hiermee.

Succes verder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan