Extra Harde Schijf werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uturn

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo, een paar jaar geleden heb ik in mijn PC een extra harde schijf geplaatst. De boot is gewoon op de schijf gebleven die er al in zat.
Nu heb ik om de PC van binnen schoon te maken de kabeltjes eruit gehaald (electriciteitsvoorziening vd schijf en het dunne rode IDE (?) kabeltje) om er goed bij te kunnen. Ik had de PC opnieuw opgestart en toen zag ik dat de extra hard disk niet tussen de schijven stond. Ik was vergeten een kabeltje er terug in te doen. PC uitgezet, kabeltje erin, PC weer opgestart. Maar toen startte de PC niet meer op en vroeg 'ie om er een boot disk in te doen. Als ik het (IDE?) kabeltje van de extra harddisk eruit haal, start íe wel weer op, maar ben ik mijn extra harde schijf kwijt. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Verkeerde opstartvolgorde van de harde schijven: de extra schijf wordt nu als eerste gekozen om vanaf op te starten terwijl daar geen bootable OS op staat. Je moet dit in je BIOS weer aanpassen zodat je windows schijf als opstartschijf staat ingesteld.

(Deze oplossing gaat enkel op wanneer je alle kabels gewoon goed hebt zitten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan