kabebanaan
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 29 jun 2001
Hallo,
Ik krijg volgende week een nieuwe harde schijf binnen (80 GIG) en wil nu eerst ff wat info over het installeren.
Ik las al het één en ander over slave en master.
Wil nu dat XP op de nieuwe schijf komt te draaien omdat deze 7200 t/pm is en de oude 5400.
Ik weet niet of mijn gedachtengang goed is, maar zal ff vertellen hoe ik het wil doen en zou dan graag verbeteringen/correcties van jullie kant willen horen.
Aansluitingen:
Primair: "master" Nieuwe HD 80 GIG
" slave" CD-Rom
Secundair: "master" Oude HD 20 GIG
"slave" DVD-rom
Krijg ik op deze manier gegarandeerd mijn 100 GIG op de pc ????
Wanneer dat geinstalleerd is wil ik op de nieuwe HD windows XP installeren. (Deze staat dan ook op de oude HD, maar wil die dan na installatie op de nieuwe, weer verwijderen van de oude)
Ik weet niet of je XP wel op meerdere schijven kunt installeren?
Met Partition Magic wou ik dan later de nieuwe schijf opdelen in partities.
Ik wacht op reakties.
Ik krijg volgende week een nieuwe harde schijf binnen (80 GIG) en wil nu eerst ff wat info over het installeren.
Ik las al het één en ander over slave en master.
Wil nu dat XP op de nieuwe schijf komt te draaien omdat deze 7200 t/pm is en de oude 5400.
Ik weet niet of mijn gedachtengang goed is, maar zal ff vertellen hoe ik het wil doen en zou dan graag verbeteringen/correcties van jullie kant willen horen.
Aansluitingen:
Primair: "master" Nieuwe HD 80 GIG
" slave" CD-Rom
Secundair: "master" Oude HD 20 GIG
"slave" DVD-rom
Krijg ik op deze manier gegarandeerd mijn 100 GIG op de pc ????
Wanneer dat geinstalleerd is wil ik op de nieuwe HD windows XP installeren. (Deze staat dan ook op de oude HD, maar wil die dan na installatie op de nieuwe, weer verwijderen van de oude)
Ik weet niet of je XP wel op meerdere schijven kunt installeren?
Met Partition Magic wou ik dan later de nieuwe schijf opdelen in partities.
Ik wacht op reakties.