extra hdd aansluiten bij raid0

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Ik heb van de week twee nieuwe schijven binnen gekregen. Heb ze in raid0 geinstalleerd en Vista draait ook alweer.

Maar, hoe krijg ik nu mijn oude hdd ook weer aangesloten??

Het zijn alledrie sata schijven. Als ik de derde schijf aansluit wil mijn comp gelijk van die schijf opstarten, wat niet de bedoeling is en waar ook geen besturingssysteem op staat.
Er staat wel allerlei data op die ik weer wil gaan gebruiken.

Hoe ga ik dit doen?????

Gelet op het feit dat je er 2 aan de praat hebt gekregen, hoeven we niet al te oppervlakkig blijven neem ik aan?

Het is biosafhankelijk welke schermpjes je tegenkomt om de schijf in de array op te nemen, maar goed, dat is je probleem nu dan ook niet.

Als je de schijf in de pc hangt en je boot, dan lijkt het mij dat je de boot op de normale manier moet kunnen onderbreken om aldus het bios in te gaan.
Daar jij schrijft dat de pc vanaf die oude hdd wil opstarten, moet in het bios die schijf als primaire bootschijf staan vermeld. Daar zou je dus (tenzij ik iets over het hoofd zie) simpelweg de boot sequence moeten kunnen veranderen zodat die oude hdd naar plek 3 wordt verplaatst? (1 de DVD, 2 de Raid schijf (schijven), en dan die oude hdd. Is 'ie eenmaal als 3e bootdevice ingesteld, dan zou je 'm moeten kunnen benaderen, leegplukken, formatteren en vervolgens na een nieuwe opstart aan de Array moeten kunnen toevoegen. (Hoe zit 't met de MBR van die oude schijf ? Wellicht dat de MBR bepaalde handelingen tegenhoudt?)

Heb ik niet aan gedacht(bootvolgorde):o, ga ik gelijk even proberen:thumb:

Heb ik niet aan gedacht(bootvolgorde):o, ga ik gelijk even proberen:thumb:
Dat vind ik op zich wel grappig........... je probleem zit basic in "iets" wat met het booten te maken heeft en je vergeet te denken aan de bootsequence in het bios. Dát is humor, soortgelijke zaken zijn mij ook al regelmatig overkomen.

En dan te bedenken dat ik er al twee avonden mee bezig ben:o:o:o .

Maar het was wel de oplossing!!!!!

Ik heb nu 1,2TB aan ruimte waarvan 1 TB in raid0 , lekker vlug wel:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan