• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra kolomlabel die elke rijlabel als % afzet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Misha007

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
Ik wil in de draaitabel van mijn managementrapportering alle kosten gaan vergelijken tov de verkopen door toevoegen van een kolom (rij X / rij 'Verkopen')
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Concreet: Rijlabels: boekhoudrekeningen waarvan 1 regel = 'verkopen' - kolomlabels: maanden van het boekjaar - waarden: som van de kosten / opbrengsten
Nu wil ik van elk rijlabel de verhouding tov het rijlabel 'verkopen' (hoe t precies zou moeten zijn, maar dan in draaitabel: cfr bijlage)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Mischa007,

Binnen een draaitabel is er een mogelijkheid tot het maken van een berekend veld.
Hierbij kun je een kolom in een draaitabel toevoegen op basis van een berekening van bestaande velden.
Ik heb in jouw bestand een draaitabel gemaakt en deze voorzien van een berekend veld
waarbij ik iedere waar de deel door 150 (de totale verkopen).

Voor berekende velden, ga op een draaitabel staan. Ga naar hulpmiddelen draaitabel.
Ga naar opties, kies voor formules onder extra, hier vind je het berekend veld.

Bekijk bijlage HelpMijBerekendVeld.xlsx

Veel Succes.

Dank voor jouw reply alleen: "verkopen" is een dynamisch gegeven terwijl jij dit hier statisch hebt gemaakt, ttz het bedrag van de verkopen varieert en is niet altijd = 150.
Berekende velden zijn mij bekend maar deze opvullen met een verwijzing (verkopen als dynamisch gegeven) ipv een vast gegeven lukt mij niet (of kan blijkbaar niet op die manier)

Misha007,

Inderdaad heb ik de verkopen statisch gemaakt, een dynamische gegeven is hier niet mogelijk.
Wel is het bedrag vrij simpel aan te passen.
Een alternatief is om de berekening achteraf te maken nadat de draaitabel gemaakt is, door gewoon
een formule naast de draaitabel te zetten.

Veel Succes.

Ik heb van de draaitabel een rapport gemaakt met de nodige opmaak, de gegevens blijven dynamisch omdat ik die ophaal uit de draaitabel (die via een verbinding met onze software opgebouwd is). Zo heb ik altijd de meest actuele gegevens in de lay-out die voor mij het beste past. ik ben weer wat wijzer geworden.

Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan