Extra kolommen in query, Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om nog maar wat tenen te laten krommen: zoals @NoellaG duidelijk heeft uitgelegd en ook zichtbaar is aan de linkerkant van haar plaatje, heb je maar één kleurentabel (nodig).

Moet ik alsnog alles 4x doen. Als ik een nieuwe kleur wil toevoegen, dien ik dat in alle 4 tabellen te doen toch?
Je moet je constructie toch echt aanpassen, want je geeft nu zelf aan hoe hopeloos slecht je huidige opzet is. Dit wil je toch niet?

niet als het dezelfde tabel is die je 4 keer gebruikt. Dan heb je immers maar één tabel. Zie het als 1 trein die 4 ritten doet ;).

Je kan knipogen tot je scheel ziet, maar dit
Moet ik alsnog alles 4x doen. Als ik een nieuwe kleur wil toevoegen, dien ik dat in alle 4 tabellen te doen toch?
doet toch heel wat anders vermoeden dan wat jij beweert:
niet als het dezelfde tabel is die je 4 keer gebruikt. Dan heb je immers maar één tabel. Zie het als 1 trein die 4 ritten doet ;).

@hassenwald: doe niet zo moeilijk, en post de database met eventueel geanonimiseerde data, zodat we écht kunnen zien wat je gemaakt hebt. Anders zitten we volgende week op de 300 berichten, en heb je nog steeds geen goede database.

Gooi 3 van de 4 kleurentabellen weg en hou 1 kleurentabel. Als je een nieuwe kleur wil toevoegen doe je dat één keer in die ene tabel.

We hebben op pagina 1 al ruimschoots uitgelegd dat de huidige opzet niet klopt, en dat er één tabel zou moeten komen. TS heeft daar nauwelijks op gereageerd; denk je dat hij nu wél overtuigd is van die stelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan