extra LAN poorten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudfrenken

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
hey ik heb een vraagje,

ik ben van plan in t midden van mijn kamer mijn pc, mediacenter en ps3 neer te zetten,
tot voor kort heb ik een apparaatje gebruikt waarmee ik via het stroomnetwerk in ons huis internet uit een stopcontact kan halen voor mn pc omdat die tegen de muur stond.
maar nu heb ik een internet aansluiting voor 3 apparaten nodig, verder weg van mijn normale aansluiting,
ik denk zelf dat ik hiervoor dit in elkaar moet zetten :

wandcontact-> internet verlengsnoer?->een hub? of router?->3 aparte internet kabels naar de 3 apparaten

ik weet niet zo gek veel van dit soort dingen dus als iemand een oplossing voor me heeft zou dat geweldig zijn
en als het gaat zou ik het geweldig vinden als je me een link kunt geven naar een site waar ik al deze dingen kan kopen

en nog een extra vraag : als het mogelijk zou zijn dit met een router te doen, kan deze dan een extra wifi signaal uitzenden? de wifi in dit gedeelte van het huis is redelijk zwak.
mvg,
Noud Frenken

de makkelijkste optie is gewoon een switch te gebruiken. je steekt de kabel die al naar je kamer loopt in de switch en vervolgens heb je gewoon zoals je omschreef een paar extra poorten tot je beschikking. als je dit met een router doet zal je je wifi volgens mij (niet 100% zeker) uit moeten zetten omdat je anders conflicten krijgen met je andere router. je kan wel altijd een range extender neerzetten, die het bestaande signaal opvangt en deze versterkt.

Ik zou gaan voor de combi van een switch (heb je dus meerdere uitgangen voor je apparaten) en draadloos access point. Het voordeel van een access point t.o.v. een router is dat het veel makkelijker is in te stellen. Meerdere routers in je netwerk zorgt altijd voor uitdagingen. Zie ook de vele vragen hier op het forum. Range extenders werken niet zo goed als dat de reclame ons doet geloven. Heb redelijk wat ervaring en ben er mee gestopt deze dingen te leveren. Gebruik nu enkel nog access points als uitbreiding van je draadloos netwerk.

Waarom Example5 roept dat een extra router problemen veroorzaakt met draadloos is mij een raadsel. Je moet natuurlijk niet kiezen voor hetzelfde kanaal en SSID, maar in alle andere gevallen werkt dit gewoon.

En nog vergeten.

Devolo heeft nu ook stroomadapters met een ingebouwde switch. Heb je in 1 keer 3 poorten tot je beschikking.

als jij een router achter een andere router zet en de draadloos van beide aanzet zullen er geheid ip conflicten ontstaan aangezien beide routers een apart draadloos netwerk op zullen zetten en een apart ip adres toe zullen kennen, stuurt router2 het ip adres van je pc door naar router1, terwijl deze daar al blijkt te bestaan, heb je het al te pakken... zodoende.

Onzin. Het probleem ligt niet aan het draadloze deel, maar aan het feit dat je dus geen verstand genoeg hebt van netwerken. Een router is net om een netwerk in stukken te delen. Je kunt dus per definitie niet overal dezelfde IP reeksen gebruiken. Als je alles gewoon goed instelt dan werkt het ook, alleen is het nodeloos ingewikkeld. Onze privenetwerken hebben echt maar 1 router nodig en dat is voor de verbinding richting internet. De rest los je op met switches en access points.

Je bent volgens mij een beetje verblind door je charismatische kijk op je eigen kennis... ALLES is mogelijk, maar het gaat hier om een makkelijke oplossing en waar ik op doelde is dat wanneer jij simpelweg je ene router achter je andere klikt dit niet gaat werken. Tuurlijk kan je alles aan gaan passen en tuurlijk als je router bridging ondersteunt is er helemaal geen probleem, maar zoals je zelf al aangeeft is het nodeloos ingewikkeld. Waarom je er zo hardnekkig op in wilt gaan zal wellicht meer te maken hebben met het feit dat je iets probeert te bewijzen (tegenover wie?) dan dat je daadwerkelijk logisch kan nadenken over bepaalde zaken (en dat je daarnaast de kennis van anderen in twijfel trekt is naast kinderachtig ook nogal lachwekkend).

ik ga er niet meer op in voordat het je allemaal een beetje naar je bolletje stijgt ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen zin in een ellenlange discussie over wie de meeste kennis heeft. Ter afsluiting :

a) Je beweert zelf dat het NIET werkt. Dat breng je als een feit. Ik reageer daar enkel op;
b) Ondanks het feit dat ik al iets van 30 jaar met computers pruts leer ik nog elke dag bij. Er zijn heel veel mensen die meer en/of andere dingen weten dan ik;
c) Volgens mij zijn we het wel met elkaar eens dat de gebruiker meest gebaat is bij een eenvoudige oplossing;
d) En mijn excuses, want ik wilde niemand aanvallen :)

dit topic is al een tijdje dood, maar voor wie wilk weten hoe het uiteindelijk opgelost is.
Ik heb een tweede router gekocht identiek aan onze 1e. deze via ons stroomnetwerk aangesloten op de 1e router.
Ik heb een relatief sterke basis van software kennis maar ik toch een man moeten laten komen die mij voor 2 tientjes de instellingen van beiden routers heeft aangepast.

Op dit moment heb ik 1 algemeen LAN netwerk en 2 verschillende wifi netwerken ieder in een ander deel van het huis.
Precies wat ik zocht dus:)

Bedankt nog voor al jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan