Extra monitor op laptop aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Voor een demo zou ik graag een externe monitor aansluiten op mijn laptio HP/Compaq NX7010.

Heb achterop een blauwe monitor uitgang.

Wil natuurlijk zelf graag op het laptop scherm blijven kijken en werken en de overige mensen op de aangesloten monitor.

Kan dit en zo ja hoe ?

OS is Win XP Pro.

PS : heb dit met een KVM setje gedaan maar daar kreeg ik het niet mee aan de praat..
 
Dat doe je niet met een Switch,je kan de Monitor er direct op aansluiten.
En via video instellingen aansturen
 
Ok een switch is net zo iets als een KVM ?
Gekke vraag misschien kan je ergens een voorbeeld aanwijzen zodat ik de aansluitingen kan zien ?

Blijft de laptop monitor dan wel werken ?

Alvast bedankt
 
Op de Blauwe aansluiting kan de andere Monitor.

Ik ken de Software niet die er op zit,maar via rechts klikken op Buroblad>Eigenschappen>Instellingen>Geavanceerd moet je het in kunnen stellen dat alle 2 de schermen werken.

Anders even wachten op een Expert daar in.

Maar dit is voor zover ik er mee op de hoogte ben
 
Uit de handleiding:

Switch Image (Fn+F4)

The Fn+F4 hotkeys switch the image among display devices
connected to the external monitor connector or the S-Video jack
on the notebook. For example, if an external monitor
is connected to the notebook, pressing the Fn+F4 hotkeys switches
the image among the notebook display, the external monitor
display, and a simultaneous display on both the notebook and the
monitor.

Oftewel: Even spelen met de Fn knop, in combinatie met de F4 functietoets om te wisselen tussen beeld op het laptop beeldscherm, beeld op het externe beeldscherm en beeld op beiden tegelijk.

Tijs.
 
Ik doe dit met een vga kabel. En ik gebruik de fn + f4 toetsen om van beeld te "switchen". Het enige nadeel is dat telkens alle bureaublad iconen door de war zitten doordat de resolutie veranderd. Kan ik dit voorkomen (het door de war raken van de iconen).

mvg

Carnelain
 
Daar is niets aan te doen. Wél zijn er programma's die (per resolutie) de snelkoppelingen op hun eigen plaats houden.

Ik denk dat (bijv.) SetRes zoiets kan, maar ik weet niet of die op hogere versies van Windows werken (dus Vista en Windows 7).

Misschien heeft iemand anders hier op het forum nog suggesties m.b.t. dergelijke software bij de hand voor je.

Tijs.
 
Dit topic is uit 2006 oorspronkelijk. Die kan met rust gelaten worden
Om die reden komt er een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan