Extra muis op laptop doet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

STE3FY Style

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
169
Hallo forumerz.
ik heb sinds vrijdag een nieuwe laptop met xp maar nu wil ik me muis erop aan sluiten maar dat werkt niet.

ik heb 2 muizen getest:

mijn Trust Optical Mouse MI-2950R muis zonder draad(wil ik standaart)
15345.jpg


en mijn konig muis met draad
CMP-MOUSE60_BLA.jpg


wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Op sommige laptops is daar een toetscombinatie voor
 
Ok, je snapt het dus niet.
Begin maar eens met het merk en type laptop op te geven
 
XXODD XNi771s

Buhh .... ??
Van een aantal merken weet ik het, maar deze :p

Ik bedoel het volgende:
Als je een externe muis wilt gebruiken, moet daarvoor bij sommige laptops een toetscombinatie worden ingedrukt. Bijvoorbeeld Fn+F6 of iets anders.
Bel de leverancier maar, die kan je ongetwijfeld verder helpen.
Het is namelijk best mogelijk dat er zelfs wat in de BIOS moet worden gewijzigd.
Maar je hebt nu eenmaal geen 3-in-1 merk, dus zal je écht moeten informeren bij het bedrijf waar je 'm hebt gekocht.
 
dat is het hem juist hij zij je kunt gewoon je muis inpluggen net als een gewoone pc en dan moet hij het doen maar dat doet hij dus niet
 
Kijk eens bij apparaatbeheer of je muizen worden herkend
 
ja me muis geeft een fout aan maar als ik het stuur programma wil instaleren dan zegt hij op het laatst dat het niet geinstalleerd is en contact moet opnemen met de fabrikant van de muis.
maar er zit geen software bij de muis ovzo
 
Als je de stuurprogramma's voor die muis nou eens helemaal verwijdert en daarna opnieuw installeert, werkt dat?
 
Hallo forumerz.
ik heb sinds vrijdag een nieuwe laptop maar nu wil ik me muis erop aan sluiten maar dat werkt niet.

ik heb 2 muizen getest:

mijn Trust Optical Mouse MI-2950R muis zonder draad(wil ik standaart)
en mijn konig muis met draad


wie kan mij helpen?


er kunnen een aantal oorzaken zijn waaronder de volgende :

vista kan als je de laptop niet op netstroom gebruikt de usb poorten uitschakelen, om energie te besparen. dit kun je terug vinden onder apparaatbeheer( rechter muisknop op computer, eigenschappen, apparaatbeheer, usb hoofdhub, energiebeheer.)

hierdoor krijgt je muis dus geen stroom en zal die het niet doen.

soms heeft windows wel eens problemen met usb apparaten. wat je zou kunnen proberen is een usb hub aansluiten en daaraan je muis aansluiten. hierdoor krijg je een nieuwe usb controller die soms beter communiceert met je rand apparaat dan windows kan.

groeten

Discount PC
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er kunnen een aantal oorzaken zijn waaronder de volgende :

vista kan als je de laptop niet op netstroom gebruikt de usb poorten uitschakelen, om energie te besparen. dit kun je terug vinden onder apparaatbeheer( rechter muisknop op computer, eigenschappen, apparaatbeheer, usb hoofdhub, energiebeheer.)

hierdoor krijgt je muis dus geen stroom en zal die het niet doen.

soms heeft windows wel eens problemen met usb apparaten. wat je zou kunnen proberen is een usb hub aansluiten en daaraan je muis aansluiten. hierdoor krijg je een nieuwe usb controller die soms beter communiceert met je rand apparaat dan windows kan.

groeten

Discount PC Groningen

Nee dat is het allemaal niet en heb xp even dat jullie het weten.
Ik heb ook vanmiddag die man waar ik mijn laptop heb gehaald via zon programma ff mijn laptop over laten nemen hij kon de fout ook niet vinden heb net mail gestuurt naar trust zelf.
 
Dan begin ik er toch ook langzaamaan aan te denken dat het aan je muis zelf ligt in plaats van je laptop. Wel stroom op je poorten, drivers correct, pc boer kan niks vinden, andere usb poort, usb hub.. Tjah :(
kan het misschien zijn dat die muis niet geschikt is voor xp of heeft ie hiervoor altijd gewerkt op een xp machine?
 
Dan begin ik er toch ook langzaamaan aan te denken dat het aan je muis zelf ligt in plaats van je laptop. Wel stroom op je poorten, drivers correct, pc boer kan niks vinden, andere usb poort, usb hub.. Tjah :(
kan het misschien zijn dat die muis niet geschikt is voor xp of heeft ie hiervoor altijd gewerkt op een xp machine?

ja het is zelfs een xp muis staat groot op de doos en hij is nog geen 3 maanden oud dus ja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan