Extra partitie aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikzak

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo,

Ik heb net windows 7 binnen en wil een nieuwe partitie maken. Ik ga naar Computerbeheer en dan naar Opslag --> Schijfbeheer.
Als ik dan van de C-schijf het volume wil verkleinen, dan kan ik het maximaal met 2,9 GB verkleinen. Er is 238,92 GB vrij en ik wil een partitie maken van 70 GB. Maar dat gaat dus niet...
screeny: http://img7.imageshack.us/img7/2271/partities.png

Iemand een idee?
Alvast bedankt:thumb:

Hi,
Eerst defragmenteren !
Thanks voor je reactie, hij is nu bezig;)
Ik laat het nog wel weten:thumb:

EDIT: na defragmenteren nog steeds maar 2898 MB... wat zijn wisselbestanden trouwens? want dat staat ook onderaan dat schermpje bij mijn screeny ;)

Laatst bewerkt:
en die zit dus in de weg !
wisselbestand is het bestand waar windows gebruik van maakt voor virtueel geheugen.
Het hoort het te gebruiken als er een tekort aan fysiek geheugen ontstaat.
Verplaats dit naar een andere partitie, het liefts op een tweede interne harde schijf.
Met verplaatsen bedoel ik niet de file oppakken en verplaatsen maar aan het OS
opgeven waar het heen moet.
Na een reboot is het dan verplaatst.
Hoe dit in W7 moet ?? Ik weet het alleen voor Vista en lager.

grtz gerrit

Verplaats dit naar een andere partitie
Dat is het hele punt, ik heb maar één partitie. Ik wist dat ik er later spijt van zou gaan krijgen toen ik instelde dat ik er maar 1 wilde :confused:

Wat zal ik nu doen? Ik kan ook best Vista opnieuw installeren, maar heb ik niet veel zin in eigenlijk... als ik nou die tweede partitie maak van 2 GB, en dan daar die wisselbestanden opzet? denk je dan dat ik C:\ wel verder kan verkleinen? :p

grtz en thnx van timm:thumb:

Niet meteen zo moeilijk doen.
Geef aan dat je geen wisselbestand wilt gebruiken.
Reboot
Geef aan dat je weer een wisselbestand wilt gebruiken
Reboot
Als het goed is sluit ie het wisselbestand dan ook aan direct achter al het andere
en niet het einde van de schijf.

Je kunt ook proberen als je actie één uitgevoerd hebt zonder wisselbestand
de C: partitie te resizen (kleiner te maken)
En dan pas het wisselbestand weer aanmaken op C:

Daarna kun in het lege stuk een neiuwe partitie aanmaken.

Laatst bewerkt:
gerwag, sorry dat ik gelijk zo moeilijk deed xD maar ik werd er echt gek van :o
maar ik heb je stappen gevolgt en ik kon echt maar steeds 3 GB aanmaken.. :confused:

telwat, thanks voor je programma:thumb: het is gelukt nu:D het duurde wel lang, maarjah, ik ben weer helemaal happy:p

en gerwag, jij ook hardstikke bedankt!:thumb: helaas lukte het niet in vista zelf, er moest een programma aan te pas komen. Maar ik blijf het raar vinden...:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan