extra partitie voor dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Hallo,
Ik wil Windows 8 installeren naast Windows 7
Ik heb een harde schijf van 150 GB waarvan 60 GB wordt gebruikt. Ik wil een partitie van 75 GB maken om daarop Windows 8 te installeren.
Ik heb de pc al vanaf de dvd gestart, maar weet niet hoe ik hier een extra partitie moet maken. Ik heb het ook via schijfbeheer geprobeerd om C: te verkleinen om zo niet-toegewezen ruimte te creeren, maar dat leverde slechts 3 GB op. Ik heb trouwens nog een harde schijf waarop ik al mijn data, muziek en video's op bewaar.
Hoe maak ik een extra partitie van de overgebleven ruimte op C: ?

groeten van Amaldo

Ik had al wat rond gekeken en MiniTool Partition wizard geinstalleerd. Ik heb echter windows 7 Enterprise en Wizard heeft alleen een demo. Het principe begreep ik maar de feitelijke handeling kon ik er niet mee verrichten.
Schijfbeheer maakt de C: te weinig kleiner. Dus EASEUS geinstalleerd en nu heb ik twee partities van 75 GB (systemPrimary en None Logical)
Windows 7 start normaal op.
Echter de dvd van Win 8 reageert traag (was niet zo) en geeft uit eindelijk:Recovery An unexpected I/O error has occurred Error code: 0xc00000e9 This problemcan happen when a removeble storage device is removed while it's in use or is failing. Properly connecting any removable storage and restarting your PC may fix this problem.
Heeft het iets te maken met Enterprise ik heb EASEUS home gebruikt ?
Ben nu met Easeus check partition aan het doen.

Amaldo

Had je de verkeerde gedownload, Minitool is gratis en werkend, maar goed.

Is het miss een dynamische schijf of een gpt schijf?

Een dynamische schijf of gpt schijf ?
Het is mijn C: schijf met daarop Windows 7

Nog eentje, heb je een uefi bios?:)

Maak een schermafdruk en zet 'm via TinyPics ofzo hier neer.

Sorry, ik dacht even dat ik ingelogd had bij Help Mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan