Extra pc in mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Barry

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Berichten
122
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een klein netwerkje gemaakt met een router van linksys (welke een rechtstreekse verbinding heeft met internet) een pc en een laptop. De laptop heeft draadloos verbinding met een accespoint dat achter de router zit.

Nu wilde ik een andere pc opnieuw installeren dus heb deze aan het netwerk gehangen (dezelfde naam als werkgroep gegeven) en binnen no-time zag ik de deze pc in mijn netwerk. Alle noodzakelijk data even overgezet naar de andere pc en vrolijk begonnen om windows xp opnieuw te installeren.

Dat is gelukt maar ik krijg met geen mogelijkheid meer deze computer in mijn netwerk. Alle wizards doorlopen, werkgroep naam aangepast ....noem het maar op.

Wat doe ik fout?

Eric
 
zijn er wel drivers voor de netwerkkaart geinstaleerd ?
is er een verbinding te zien in netwerkverbindiingen ?
 
volgens mij zijn de drivers wel geinstalleerd.....

In het scherm netwerkverbindingen staat

1394-verbinding
Ingeschakeld, met firewall
1394-netwerkkaart
 
"1394-netwerkkaart" is GEEN netwerkkaart, kijk of netwerkkaart goed er in zit en of drivers geinstald zijn
 
oke...dan zal dat het wel zijn.

Weet jij waar ik die drivers kan downloaden
 
welke Netwerkkaart heb je ???
en als je in "ApparatenBeheer" kijkt wat zie je bij Netwerkadapters ???
 
staat ook iets in je Apparatenbeheer met uitroep of vraag teken, want 1394-netwerkkaart is hellemaal GEEN netwerkkaart.
 
bij overige apparaten staan gele vraagtekens:

Ethernet-controller
Multimedia-audiocontroller
Multimedia-audiocontroller
Multimediacontroller
PCI Simple Communications-controller
SM-buscontroller
Videocontroller (VGA-compatibel)
 
Ethernet-controller is je netwerkkaart maar drivers zijn niet geinstalleerd
 
eerst zou ik merk van je netwerkkaart moeten weten ...
anders kan je proberen met standaard win drivers maar geloof ik niet dat gaat lukken anders zou bij installatie van WIN ook goed gegaan zijn
 
volgens mij is het een netwerkkaart onboard.
Het moederbord is een Asustek Computer Inc. A7N8X2.0

Op de site van asus kan ik nisk vinden...
 
heb je nog installatie CDRom van je moederbord ...
 
... en je moet ZEKER weten dat netwerkkaart onboard is
 
Ja ik weet wel zeker dat die onboard zit maar heb helaas geen cd meer van het moederbord
 
kan je met een of andere diagnostic prog (Sandra ...of...) achterhalen welke netwerkkaart er in zit
 
Volgens mij kan je hier wel wat mee :D
KLIK
Dit is dus je netwerkkaart: MCP geintegreerde NVIDIA® MAC + Realtek® 8201BL PHY.
Heel vreemd geval dit. Ik zit op Realtek.nl te kijken. Volgens hun heeft je netwerkkaart geen driver nodig om te functioneren. :confused:

KLIK
Kkom er niet echt uit.
The Ethernet hardware consists of two parts: a PHY chip, and a MAC chip. It's the MAC chip that requires the drivers. RTL8201x is a PHY only chip which does NOT need any driver at all. If you have RTL8201x in your computer system, there must be another MAC chip in the system too. Most likely, the MAC chip is embedded in the chipset. Please contact the board or computer provider to find out which MAC chip is in your system and how to get the drivers for it.

Ik kom er dus niet echt uit wat betreft de driver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan