Extra RAM geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Beste Helpmij'ers,

ik zou graag mijn RAM geheugen willen uitbreiden, omdat mijn pc het soms niet meer trekt qua programma's en games die ik op heb staan. Ik heb al gekeken naar bepaalde processen om die af te sluiten en heb ook m'n hardeschijf gedefragmenteerd. Helaas, dit leverde niet het gewenste resultaat. Nu is mijn vraag, hoe weet ik welke RAM ik moet kopen? Ik zal al wat verschillende dingen (DDR2/DDR3). Zelf heb ik geen idee wat dit precies inhoud, zou iemand mij kunnen helpen met het juiste RAM geheugen te zoeken?

Ik heb een HP Pavilion p6220nl.

Als jullie meer moeten weten hoor ik het wel!

Groetjes, Milenko

Hoi...

Het volgende is mogelijk volgens een memory site

PC3-8500, DDR3 PC3-10600
Memory Type: DDR3 PC3-8500, DDR3 PC3-10600, DDR3 (non-ECC)
Maximum Memory: 4GB
Slots: 2
Each memory slot can hold DDR3 PC3-8500, DDR3 PC3-10600 with a maximum of 2GB per slot.*

Je kan ter controle nog even de scan doen:http://www.crucial.com/systemscanner/

Die geeft dan ook aan wat je nu hebt zitten en hoeveel sloten bezet etc.

Dankjewel voor je snelle reactie!

Zou je misschien nog willen uitleggen wat precies het verschil is tussen bijvoorbeeld DDR3 PC3-8500 en DDR3 PC3-10600? Is de een beter dan de ander? Of maakt dat niets uit?

Verschil is de snelheid.pc3-8500 draait op 1066mhz een 10600 draait op 1333mhz.
Het laatste is dus sneller.

Hallo Milenko.
Filmpjes over de pavilion plaatsing RAM. Voorzichtig werken he.
De eerste link is slecht beeld. De 2e is beter en vergelijkbaar.
http://www.youtube.com/watch?v=kt6dsYTP9YA
http://www.youtube.com/watch?v=I03UdxbtAro
Wil je het niet zelf doen even naar de winkel.
Bedankt! Ik was bijna vergeten dat je goed moet uitkijken met nieuwe hardware plaatsen!

Verschil is de snelheid.pc3-8500 draait op 1066mhz een 10600 draait op 1333
Oke :) weer een beetje wijzer geworden ^^

Nu even het volgende:standaard zou deze pc 4gb(pc3-8500) hebben.Dat is verdeeldt over 2 sloten?of is er 1 bezet met een 4gb reepje?
Je Os is wel een 64b versie?

Laatst bewerkt:
Je haalt de woorden uit m'n mond. Ik zat net in de PC kast te kijken en daar zaten inderdaad al 2 reepjes in. Ik heb nu 4GB totaal, dus lijkt het me logisch dat er 2x2GB in zit. En ik heb een 64bit versie. Zou er een mogelijkheid zijn om 1 van de 2 reepjes, of misschien beide reepjes te vervangen door een 4GB?

Nee...ik zit zelf ook even niet opteletten nu.Maar vandaar me stelling dat de pc standaard al 4gb zou hebben.

Je zit al aan de max qua geheugen

Memory Type: DDR3 PC3-8500, DDR3 PC3-10600, DDR3 (non-ECC)
Maximum Memory: 4GB

Laatst bewerkt:
Oke, dat is dan jammer. Dan zal ik moeten kijken naar een andere oplossing, of misschien zelfs een nieuwe PC.

Persoonlijk zou ik de beide reepjes in 1x vervangen, oké .. Het kost wat, maar dan heb je ook wat ..

In je openings post vermeldt je dat je problemen zou hebben met progs en games.Qua games zou me niets verbazen.Standaard kaart is een nvidea220.Dat is al helemaal geen gamekaart.
Welke problemen kom je tegen dan?Want normaal gesproken zou een pc in deze tijd nog voldoende moeten hebben aan 4gb.Tenzij je veel aan beeldbewerking doet bijv.

Ik speel dezelfde game (RPG) niet 1 keer ;) voorheen kon ik het spel met gemak 6-7 keer opstarten, als het mee zat haalde ik de 8 nog wel is :) maar laatste tijd kan ik er niet meer dan 3 en wil de 4e dus gewoon niet meer opstarten. Het ligt niet aan het spel, want daar is niets aan veranderd (zat ik zelf ook al overna te denken). Op mijn andere pc kan ik hem namelijk nog net zovaak draaien dan voor dit probleem op mijn pc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Stukje "onderhoud" doe je wel aan je pc?Bijv ccleaner,defragmenteren etcetc.Ik weet niet hoelang je OS er al opstaat maar eens een nieuwe installatie wil ook wel eens heel verfrissend werken.

CCleaner gebruikte ik regelmatig, hoewel de laatste tijd iets minder. Defragmentatie heb ik laatst ook nog uitgevoerd, lijkt me sterk dat het nu alweer moet na 3-4 weken. En mijn OS opnieuw installeren? Ik ben daar niet zo heel goed mee en volgens mij heb ik best een probleem als dat fout gaat of niet?

Als je daar zelf geen held in bent dan zal je een held in je buurt moeten zoeken.;)

Daarbij zou het nog maar zo kunnen zijn(aangezien je een merk pc hebt)dat er een recovery op je pc staat.Je manuel zou daar uitsluitsel over kunnen geven.
Maar goed nu komen we op een vlak wat eigenlijk niets meer met je oorspronkelijke vraag te maken heeft.En dus verder ook niet in deze sectie thuishoort.

Zou het veel nut hebben om alles eraf te gooien en met de bijgeleverde herstel disk alles terug te zetten zoals het was?

Daarmee breng je dus de pc terug naar het moment zoals je hem gekocht had.Let wel op dat je hetgeen je wilt bewaren dan eerst veilig stelt op een andere partitie,stick of cd bijv.

Oke, ik zal dat dan binnekort gaan doen. Ik denk dat ik nu wel genoeg informatie heb. Dankjewel voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan