Extra RAM op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

J orik

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Berichten
32
Is het mogelijk om via een USB stick extra ram te krijgen op mijn pc, of werkt dit niet?

Als het kan, kan iemand me dan uitleggen hoe het werkt en waar ik z'n USB stick kan kopen? (2-4GB).

gr, Jorik:cool:

PS: Ik weet niet of dit goeie forum is..
 
je kan in sommige windows versies instellen dat het besturingssysteem je usb gedeeltelijk gebruikt als virtueel RAM--geheugen. dit kan met alle USB-Sticks en Harde Schijven (HDD van 30Gig als virtueel ram: WOWZ ^^)

en ik veronderstel dat je windows 7 hebt? zo ja: ik kan je dan wel niet helpen hoe je dit kan doen in Win7. Wel weet ik hoe je het moet doen in Windows XP (misschien dat het nog gedeeltelijk hetzelfde is?)
Rechtermuisklik op het "deze computer" icoon op je bureaublad of menu start - eigenschappen - onderdeel geavanceerd - subonderdeel prestaties (extra uitleg hierbij is Visuele Effecten, processorgebruik, geheugengebruik en virtueel geheugen): knop instellingen - in nieuw venster: onderdeel geavanceerd - onderaan subonderdeel virtueel geheugen: knop wijzigen - (zorgen dat je USB-stick dan al in je pc zit) klik op de naam van je usb - geef onderaan in bij keuzerondje "Aangepaste grootte" begingrootte intypen in MB hoe groot je USB-stick is - knop instellen. Hierna moet je wel voor de rest van de tijd je USB-stick laten zitten in je pc, hem er dus NOOIT!!! uithalen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij werkt het wel bij Vista en windows7. Maar ik heb even gegoogeld en op bv computeridee waren ze niet zo enthousiast.
Ik heb ook al eens eerder op een forum iets over deze toepassing gehoord.
Ken je een beetje duits lees dit dan maar eens door http://de.wikipedia.org/wiki/Readyboost
:thumb:
 
Hoi !

Readyboost werkt onder Vista en Win 7.

Mijn eigen ervaring is dat je het nauwelijks merk als je bijv. 4 Gig geheugen on-board hebt, maar bij m'n notebook, met 1 Gig, merk ik het wel degelijk.

Je hebt een USB-stick nodig tot max. 4 Gig, en de doorvoersnelheid moet redelijk zijn.

Ik gebruik er 'n Kingston Datatraveller 4 Gig voor; bijna overal te koop voor max. 10 euri's, en dat werkt prima !

Zie ook: http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7readyboost.htm

Greetz,

Harry.
 
Volgens de website van kingston werkt hij niet eens.

Windows ReadyBoost™ No
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan