Extra ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lustrias

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een extra 1GB Ram DDR2 SDram Gekocht,
Maar ik zie er maar weinig effect van,

Normaal zou ik nu toch bij dxdiag geheugen 2048 MB ram moeten zien?
Maar er staat nog altijd 1024 MB ram

Bij wisselbestand staat er: 582 MB Gebruikt 1878 MB besckikbaar,

Heb iets gehoort van wisselbestand configureren maar daar snap ik op dit moment nog niet te veel van,

Kan iemand mij helpen? :confused:

Mooi dat je geheugen koopt want dat is sneller dan het opslaan van die gegevens in het wisselbestand. Het maakt het swapfile zelfs overbodig. Deze hoef je niet meer te tweaken door die op een snelle schijf te zetten of van het eerste vrije deel van een schijf gebruik te laten maken. Je kunt het nog in een aparte partitie zetten omdat deze dan ongefragmenteerd is en bij ongelukjes met de schijf zal het ook veiliger zijn om meerdere partities te gebruiken voor veelgebruikte taken, zo ook om film te kijken en dergelijke. Windows geeft zelf een melding wanneer er onvoldoende Virtueel geheugen is en zal dit dan aanpassen. Het dubbele aan geheugen is vaak voldoende voor het wisselbestand maar dat gaat bij zo veel geheugen natuurlijk niet meer op. Toch kunnen er toepassingen zijn die onnodig van virtueel geheugen gebruik maken en er heel veel in zetten. Wil je het dan vergroten om van de meldingen af te zijn, dan lijkt mij tussen de 500 en 1000 Mb meer dan voldoende.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Wijzigen van de Swapfile (Pagefile.sys) Het wijzigen van het swapbestand gaat als volgt: Configuratiescherm/Systeem, tabblad geavanceerd, klik hier bij "Prestatie's" op Instellingen, kies hier weer het tabblad "geavanceerd" en onderaan "Wijzigen" Selecteer de partitie waar bij jou de swapfile staat, klik op "aangepaste grootte" en voer het minimum "Begingrootte" in, ga niet lager dan de onderin vermeldde "aanbevolen" grootte, voer dan de maximale grootte in, bij voorkeur de "Beschikbare ruimte" voor dat station. Als je dit gedaan hebt klik dan op de knop "Instellen" om de wijziging te activeren.

Het verplaatsen gaat iets anders, selecteer de partitie waar de swapfile staat, kies "Geen Wisselbestand" en klik op "Instellen" Selecteer nu de partitie waar je de swapfile wel wil hebben, kies dan "Aangepaste grootte" Vervolgens doe je hetzelfde als boven.

met dank aan http://www.pc-freak.nl/win_xp.htm#Swapfile
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Niet ieder moederbord ondersteunt meer geheugen dan 1000 Mb of meer dan 512 Mb per bankje. Verder wel in de goede bankjes zetten, in de juiste combinaties en ook niet dubbelzijdig wanneer dat niet de bedoeling is. De handleiding van het moederbord is hierbij de beste raadgever. Heb je in het bios aan te geven welk geheugen in de bankjes zit? Is er in de bios toevallig sprake van overklokken of kan je beter zowiezo terug gaan naar Default Bios Settings wanneer je nieuw geheugen plaatst. Controleer dat eens. Misschien weet je dit wel en heb je een handleiding, zo niet zoek deze dan op het internet bij de fabrikant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan