Extra software 2 externe monitoren op laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newbie86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2010
Geachte experts,

Zoals ik al verraad in mijn naam, een newbie in computerland hier.

Mijn vraag is hoe je 2 externe beeldschermen aan kan sluiten op een laptop..

Is hier extra software voor nodig..?

Ik heb een laptop met Windows XP, NVIDIA GeForce 8600M GS videokaart.
Achterin mijn laptop zit:
1x VGA-aansluiting
1x S-video-aansluiting
1x HDMI-aansluiting

Ik heb 2 beeldschermen, Samsung SyncMaster 2333
Elk met 1x VGA-ingang en 1x DVI-ingang.

In al mijn na�viteit ben ik er vanuit gegaan dat ik met een VGA-splitter wel zover zou komen dat ik 2 schermen aan kan sluiten op mijn laptop.
Dat kan ook wel, echter heb je dan 2 externe monitoren die hetzelfde beeld weergeven.

Mijn vraag dus:
Hoe kan ik de beeldschermen los van elkaar gebruiken met de laptop als uitgangspunt?
Heb ik daar aanvullende software voor nodig?

Het is een hele lap text, maar ik hoop dat iemand hier iets op weet!

Alvast bedankt!

Je zou 1 monitor aan de VGA kunnen koppelen en de ander aan de HDMI (=DVI). Heb dit wel nog niet eerder geprobeerd, dus ik weet niet zeker of dit gaat lukken.

zowieso met een monitor aan je vga aansluiten heb je er al twee, je laptop scherm en je externe monitor.
Dit bureaublad kun je delen en dan wordt het verspreid over je twee monitoren. Dit doe je in je beeldschermsettings, hier heb je dus geen extra software voor nodig.

Je HDMI uitgang functioneert ook als een monitor uitgang, als je monitor een dvi ingang heeft kun je een kabel kopen hiervoor hdmi->dvi. Ook dan kun je in je beeldschermsettings dit aanpassen.

Succes!

RogerS en Riess,

Beide bedankt voor jullie inbreng!

Mijn doel is naast mijn laptop 2 monitoren te kunnen gebruiken.

Dus nog een vraagje daarover.

Kan de HDMI afzonderlijk van de VGA gebruikt worden?
Dus zou je je bureaublad over de twee externe schermen kunnen uitbreiden, in plaats van dat je op beide schermen hetzelfde ziet?

Dat moet inderdaad zo lukken. Je bureaublad verdeel je in je beeldschermsettings. Daarin kun je aangeven of je je beeld wilt klonen of verdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan