extra speakerss op boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanoviche

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
hey vrinden,

ik heb een stereo set (FWM387/12 aanrader),
nu wil ik er extra boxen op aansluiten.
ik heb op de stereo zelf dit aan uitgangen zitten:
blauw (2X links en rechts), zwart (2X links en rechts).
rood (2X links en rechts), zwart(2X links en rechts).
nu wil ik er extra speakers op aansluiten zodat ik meer geluid krijg en meer bas.
de speakers die ik wil die hebben een rode en een zwarte uitgang per speaker.
nu wil ik weten of dit uberhaupt kan en wat ik dan allemaal extra nodig heb.
ik wil niet hebben dat het geluid zachter word omdat het geluid in vieren wordt gesplitst in plaats van tweeën, wat moet ik doen?????
ik wil mijn stereo niet wegdoen want die kostte ook wel wat geld het liefst een andere oplossing dan. alvast bedankt.

stefan

Ik vrees dat het niet zal werken zoals jij denkt. Alle aansluitingen worden al door de huidige speakers gebruikt en als je daar extra speakers parallel overheen zet, zal het vermogen toch verdeeld worden over de boxen. Sterker nog, de weerstand (6 ohm) zal dan veranderen en het geluid zal er niet beter op worden.

Meer bas zal je niet gauw krijgen als je er normale speakers op aansluit.
Ik heb even de manual gedownload http://www.p4c.philips.com/files/f/fwm387_12/fwm387_12_dfu_eng.pdf
Je kunt hier 4 speakers op kwijt. Uit de specs blijkt niet echt of hier nu 2 of 4 eindtrappen inzitten.
Ik verwacht met zo'n stereosetje dat het hier maar 2 eindtrappen zijn.
Als ik de speaker impedantie zie van 6 ohm is men er blijkbaar van uitgegaan om hier nog eens 1 speaker per kant parrallel op aan te sluiten. De eindversterker zal dit aan moeten kunnen, omdat de gangbare speakerkastjes 4 of 8 ohm zijn.
Heel veel harder zal het niet worden, het meeste verschil zal in de spreiding zitten bij en goede positionering.

Meer bas zal je niet gauw krijgen als je er normale speakers op aansluit.
Ik heb even de manual gedownload http://www.p4c.philips.com/files/f/fwm387_12/fwm387_12_dfu_eng.pdf
Je kunt hier 4 speakers op kwijt. Uit de specs blijkt niet echt of hier nu 2 of 4 eindtrappen inzitten.
Ik verwacht met zo'n stereosetje dat het hier maar 2 eindtrappen zijn.
Als ik de speaker impedantie zie van 6 ohm is men er blijkbaar van uitgegaan om hier nog eens 1 speaker per kant parrallel op aan te sluiten. De eindversterker zal dit aan moeten kunnen, omdat de gangbare speakerkastjes 4 of 8 ohm zijn.
Heel veel harder zal het niet worden, het meeste verschil zal in de spreiding zitten bij en goede positionering.

wat ik weet is dat als ik de blauwe loshaal dat ik alleen de lage tonen hoor, en bij de rode alleen de hoge volgens mij wordden de hoge en lage tonen binnenin uit elkaar gehaald.
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTM6MDAwMS4wMGMwLmJmMmUxOTRhJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yNjIzMzc1Mjc4====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=BB802&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20zouden deze spekaers er misschien op kunnen of zou dat niet lukken???

zou er eigenlijk misschien een of andere slimme manier zijn waardoor ik meer bass krijg of is het helemaal niet mogelijke n moet ik het vergeten??:confused:

Aha, het is dus een actief systeem. Dit blijkt niet uit de manual.
In dat geval kan je er niet meerdere speakers op aansluiten.

Misschien zit er ergens nog een Line-Out waarop je een eindversterker met extra laag speakers kunt aansluiten om wat meer sub te krijgen.

Aha, het is dus een actief systeem. Dit blijkt niet uit de manual.
In dat geval kan je er niet meerdere speakers op aansluiten.

Misschien zit er ergens nog een Line-Out waarop je een eindversterker met extra laag speakers kunt aansluiten om wat meer sub te krijgen.

ik heb gekeken er zit een subwoofer out en een line out op alleen er zit een plasticj voor (is niet uit de mal gehaald) ik weet dus niet of ik die akn gebruiken.
p.s. heel erg bedankt voor je snelle reactie

Ik denk dat de behuizing voor meerdere typen is gemaakt en bij jouw installatie wordt deze niet gebruikt. Komt wel vaker voor. Vandaar het plastic plaatje wat er voor zit.

Moeilijk, je zou eerst moeten kijken of de printplaat daar op voorbereid is en daarna zal je aan het schema moeten zien te komen. Je moet de juiste onderdelen of componenten zien te vinden.
Het komt er op neer dat je een extra eindversterker moet bouwen op de plaats waar ruimte is op de printplaat.
Veel fabrikanten gebruiken hiervoor bepaalde speciaal voor hun gemaakte onderdelen soms met de meest exotische typenummers waar heel moeilijk aan te komen is.
En je moet een beetje verstand van elektronica hebben en handig zijn met de soldeerbout. Als er smd techniek gebruikt is wordt het nog lastiger.

Ik zou er niet aan beginnen.

Simpeler is om een externe versterker aan de set te hangen met een hoog-af filter en daar een laagspekerbox op aan te sluiten.

Moeilijk, je zou eerst moeten kijken of de printplaat daar op voorbereid is en daarna zal je aan het schema moeten zien te komen. Je moet de juiste onderdelen of componenten zien te vinden.
Het komt er op neer dat je een extra eindversterker moet bouwen op de plaats waar ruimte is op de printplaat.
Veel fabrikanten gebruiken hiervoor bepaalde speciaal voor hun gemaakte onderdelen soms met de meest exotische typenummers waar heel moeilijk aan te komen is.
En je moet een beetje verstand van elektronica hebben en handig zijn met de soldeerbout. Als er smd techniek gebruikt is wordt het nog lastiger.

Ik zou er niet aan beginnen.

Simpeler is om een externe versterker aan de set te hangen met een hoog-af filter en daar een laagspekerbox op aan te sluiten.

hoe kan ik dan een externe versterker aansluiten zonder mijn oude spullen weg te gooien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan