• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

extra tabbladen automatisch meenemen in som formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaike2703

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Beste,

Ik heb een klein voorbeeldje ter verduidelijking bijgevoegd.

Blad 1 > som
Blad 2 > lijst
Blad 3 > P - project a
Blad 4 > P - project b

in blad 1 wordt met de formule SOM de som berekend van cel B2 in tabbladen 3 en 4 > =SOM('P - project a'!B2+'P - project b'!B2)
in blad 2 wordt een lijst weergegeven van alle gebruikte tabbladen (vanaf tabblad 3)
in blad 3 en 4 staan staan het aantal uren per werknemer

Nu wil ik eigenlijk dat als er een nieuw project bijkomt, dus blad 5 > P - project c, dat de SOM formule automatisch aangevuld wordt, dus dan wordt het:
=SOM('P - project a'!B2+'P - project b'!B2+'P - project c'!B2)

Ik had bedacht dat de lijst (blad 2) daarbij zou kunnen helpen, omdat dat de lijst is met tabbladen waarin gezocht moet worden naar een waarde in B2.

Kan iemand mij verblijden met een mooie SOM formule?

Bedankt!

Groet Maaike

Bijlagen

Volgens mij kan dat met
PHP:
=SOM('P - project a':'P - project c'!B2)

Bedankt voor je antwoord VenA.
In jouw oplossing ga je ervan uit dat er één tabblad bijkomt. Maar ik wil dat de SOM formule dynamisch is.
Dus de formule moet zoeken naar een waarde B2 vanaf blad 3 tot het laatste blad.
Ben ik zo duidelijker?

Groet Maaike

Voeg een leeg tabblad (naam = "laatste") toe als laatste en voeg nieuwe tabbladen toe vóór dat lege tabblad.
De formule wordt dan
Code:
=SOM('P - project a':'laatste'!B2)

In jouw oplossing ga je ervan uit dat er één tabblad bijkomt. Maar ik wil dat de SOM formule dynamisch is.

Niet geheel correct in het voorbeeld laat ik zien dat je dat je tussenliggende tabjes kan overslaan:d

hahaha, VenA, zo had ik er inderdaad niet naar gekeken!
Haije en VenA, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan