maaike2703
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 sep 2007
Beste,
Ik heb een klein voorbeeldje ter verduidelijking bijgevoegd.
Blad 1 > som
Blad 2 > lijst
Blad 3 > P - project a
Blad 4 > P - project b
in blad 1 wordt met de formule SOM de som berekend van cel B2 in tabbladen 3 en 4 > =SOM('P - project a'!B2+'P - project b'!B2)
in blad 2 wordt een lijst weergegeven van alle gebruikte tabbladen (vanaf tabblad 3)
in blad 3 en 4 staan staan het aantal uren per werknemer
Nu wil ik eigenlijk dat als er een nieuw project bijkomt, dus blad 5 > P - project c, dat de SOM formule automatisch aangevuld wordt, dus dan wordt het:
=SOM('P - project a'!B2+'P - project b'!B2+'P - project c'!B2)
Ik had bedacht dat de lijst (blad 2) daarbij zou kunnen helpen, omdat dat de lijst is met tabbladen waarin gezocht moet worden naar een waarde in B2.
Kan iemand mij verblijden met een mooie SOM formule?
Bedankt!
Groet Maaike
Ik heb een klein voorbeeldje ter verduidelijking bijgevoegd.
Blad 1 > som
Blad 2 > lijst
Blad 3 > P - project a
Blad 4 > P - project b
in blad 1 wordt met de formule SOM de som berekend van cel B2 in tabbladen 3 en 4 > =SOM('P - project a'!B2+'P - project b'!B2)
in blad 2 wordt een lijst weergegeven van alle gebruikte tabbladen (vanaf tabblad 3)
in blad 3 en 4 staan staan het aantal uren per werknemer
Nu wil ik eigenlijk dat als er een nieuw project bijkomt, dus blad 5 > P - project c, dat de SOM formule automatisch aangevuld wordt, dus dan wordt het:
=SOM('P - project a'!B2+'P - project b'!B2+'P - project c'!B2)
Ik had bedacht dat de lijst (blad 2) daarbij zou kunnen helpen, omdat dat de lijst is met tabbladen waarin gezocht moet worden naar een waarde in B2.
Kan iemand mij verblijden met een mooie SOM formule?
Bedankt!
Groet Maaike