extra werkbalk

• Onderwerp starter Onderwerp starter T.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
hallo mensen,

Opeens heb ik een extra werkbalk erbij nl:crlsckpllee
als ik het uitschakel door het vinkje weg te halen is de werkbalk op dat moment weg, maar als ik later opnieuw de comp. aanzet is hij erweer.
Wat is dit????? En mijn vraag is natuurlijk: hoe krijg ik dit weg?

Groetjes T.J.

Klik op start > uitvoeren > typ hier msconfig.

Kijk of hier iets bij staat wat naar dit progamma verwijst , zo ja haal het vinkje weg.

Dit gebeurt wel vaker , en komt vaak als je een progamma installeerd , kijk ff van wanneer het is en wat je toen heb geinstalleerd, dat is de boosdoender.

succes speedtouch

hoi de jean,

ik heb ad-aware en spybot gedraaid en daarna alle wazige dingen opgeruimd. Het was behoorlijk veel, en de werkbalk is in iedergeval weg. Er stond ook een file tussen dat heette: MSrun32. Dit bleek dus een worm te zijn. Ik heb Norton 2002 en update hem zeker twee keer in de week. Vreemd dat deze hem nooit 'gezien heeft'.

THANX voor het goede advies

Geplaatst door T.J.
hoi de jean,

ik heb ad-aware en spybot gedraaid en daarna alle wazige dingen opgeruimd. Het was behoorlijk veel, en de werkbalk is in iedergeval weg. Er stond ook een file tussen dat heette: MSrun32. Dit bleek dus een worm te zijn. Ik heb Norton 2002 en update hem zeker twee keer in de week. Vreemd dat deze hem nooit 'gezien heeft'.
THANX voor het goede advies

T.J.,
Die MSrun32 is geen worm maar een Trojan.
En het is inderdaad een trojan die Norton nog niet kende. Het is de Trojan.PSW.Spion.a
Ik heb Symantec al ingelicht hierover.
Als je het bestand nog ergens in quarantaine hebt dan zou je ons een plezier kunnen doen door dat bestand via de quarantaine naar Symantec te sturen zodat er virus definities ertegen kunnen komen.
Is dat nog mogelijk? Of is dat bestand al helemaal weg?

Helaas heb ik het bestand niet meer.
Als eerste had ik ad-aware gedraaid, maar deze vond dit bestand niet. Later heb ik spybot gebruikt en deze vond dit bestand.
Helaas heb ik het verwijderd ipv in quarantaine gezet. Sorry

Groeten

spybot maakt altijd een backup.
Ga naar "herstel" in spybot en daar zal hij staan (tenzij je hem in "herstel" ook hebt verwijderd).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan