extra werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronalddewaard

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een klein werkstationnetje voor school e.d. maar hij begint een beetje achter te lopen. Alles gaat wat langzamer en trager dus ik wilde graag weten of het nut heeft om er wat extra werkgeheugen bij te plaatsen. Dat hoeft volgens mij niet duur te zijn en is niet zo moeilijk zelf te plaatsen, tenminste dat hoor ik ervan. Mocht het dus nuttig zijn, wat ik moet weten c.q. doen om deze droom op microschaal te realiseren?

Alvast bedankt,

Ronald
 
Hallo,

Wat zijn de specificaties van je systeem? Mocht je dit niet weten kijk dan met pc wizard wat je aan hardware hebt! pc wizard.

Het plaatsen van de bankjes is niet moeilijk! Maar zorg wel dat je de stekkers eruit hebt en niet statisch bent als je de kast induikt!

http://www.pcwereld.be/zelf-een-pc-maken-deel-2

Het is ook van belang dat je het goede geheugen hebt, er zijn veel verschilende soorten en maten, snelheden en pinsverschil! Vandaar dat we je spec. nodig hebben.
 
Dit is het systeemoverzicht volgens PCWizard. Ik hoor het wel als deze info niet voldoende is.

Moederbord : Niet nader omschreven 775i65G.
Chipset : Intel i865GV
Processor : Intel Celeron D 326 @ 2533 MHz
Fysiek
Geheugen : 256 MB (1 x 256 DDR-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) 82865G Graphics Controller
Harde Schijf : SAMSUNG (40 GB)
Harde Schijf : Maxtor (500 GB)
DVD-Rom
Station : LITE-ON DVD SHD-16P1S
DVD-Rom
Station : TSSTcorp CDW/DVD TS-H492A
Monitor Type : ADI Systems ADI 5P - 15 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Besturings-
systeem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c

Ooi,

Ronald
 
Googlen naar je moederbord geeft dit:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775I65G

dat lijkt een moederbord wat behoorlijk kan worden opgewaardeerd (tot 2048 MB)

Je hele systeem lijkt me trouwens niet echt slecht - behalve dat werkgeheugen dan.


reepjes extra geheugen zijn btw niet echt erg duur - overtuig je schoolraad!

Ik weet waar ik over praat - ik was penningmeester van de ouderraad én voorvechter voor computerlessen - nog uit de dagen van de eerste grafische interface...

Sxxs
 
Nou in ieder geval een opluchting dat de rest van het systeem niet zo slecht is. Dat idee had ik al, ik weet alleen niet waarom :) Maar verder bedoelde ik met school de universiteit en ik weet bijna zeker dat bij hun om geld vragen om mn pc te upgraden, zal uitlopen in hoongelach. Maar dat geeft niet; daar krijgen we Studiefinanciering voor.
Dus als ik het goed begrijp kan ik tot 2GB (2048MB) in totaal aan extra geheugen erbij zetten van de typen DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory. Maar is die 2048MB de totale grens (dus nieuw + oud) of de maximaal te upgraden grens?

Bedankt!

Ronald
 
Laatst bewerkt:
En dan moet ik natuurlijk die 256Mb eruit halen... :)

Groeten,

Ronald
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan