Extratjes in zelf gemaakte browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefaman

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Hey!

Ik heb onlangs een webbrowser gemaakt, maar wil hier nog een paar extratjes in hebben. Zoals:

Eigen start pagina instellen
Geschiedenis enzo verwijderen
En dat je niet op de "Go" knop hoeft te klikken maar dat je gewoon op "Enter" kan drukken
(en dat allemaal in een mooi schermpje wat komt als de gebruiker op een knop "Opties" druk bijvoorbeeld)

Omdat ik hier geen tutorial(s) voor heb kunnen vinden dacht ik dat jullie het misschien wel zouden weten ;)

Groeten,
steefaman

PS: Als iemand een tutorial vind is het ook goed :P

Eigen start pagina instellen
Vrij eenvoudig te doen door de start html van de webbrowser control te setten.

Geschiedenis enzo verwijderen
Erg vage vraag daar niemand weet hoe je de geschiedenis uberhaupt bijhoudt.

En dat je niet op de "Go" knop hoeft te klikken maar dat je gewoon op "Enter" kan drukken
Tutorials zat (accept button)

(en dat allemaal in een mooi schermpje wat komt als de gebruiker op een knop "Opties" druk bijvoorbeeld)

Nieuw formulier maken die je op basis van xml stuurt. Je kan dan de settings van de browser zelf vanuit dat xml bestand laden.

xml: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.xml(VS.80).aspx

succes

Bedankt!

Maar ik snap het nog niet helemaal :o

Wat ik met eigen startpagina instellen bedoel is dat de mensen die de browser gaan gebruiken zelf een startpagina in kunnen stellen. En daar is ook dat Optie schermpje voor nodig :D

Wel de webbrowser control heeft een eigenschap waarmee je de webpagina die getoond of bezocht moet worden kan setten. Deze eigenschap kan je dan in combinatie met de xml data gebruiken door de startpagina in de xml de definieren en deze dan via deze eigenschap te laden in de webbrowser.

succes

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoe dat moet :D Zou je misschien een voorbeeld kunnen geven (over hoe dat gedaan kan worden)?

Heb je al iets van code of al iets geprobeerd? En waarvan specifiek wil je graag een voorbeeld?

Over hoe ik precies de startpagina kan laten aanpassen. En ik heb gemerkt dat de startpagina van IE ook de startpagina van mijn browser is... Kan dit veranderd worden (d.m.v. de startpagina in een .txt bestand te stoppen ofzo)?

Ja de webbrowser control is gebaseerd op de internet explorer browser. Dit wil zeggen dat alle IE instellingen (inzake verbinding,proxy,ed) ook gelden voor je webbrowser control.
Je kan met de url property van de webbrowser de startpagina instellen. Je doet dit best in de form_load event voordat de browser zichtbaar is.

Code:
Webbrowser1.url = new Uri(startpagina);

De startpagina in bovenstaande code is een string variabele die de url representeerd. Deze kan je makkelijk uit een xml/text bestand halen (xml lezen en schrijven).

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan