Extreem Lange Opstarttijd Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

mittchie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2013
Hallo
Mijn Pc met Windows Vista heeft een hele lange opstart tijd, en met lang bedoel ik zo'n 25 minuten
Het gaat om een desktop Pc met een Intel Core 2 6750 @266 Ghz
Met een Geheugen van 4 Gb
Vista is 32 bits met service pack 2
Er staan geen zware programma's zoals photoshop op deze pc.
Ik heb zelf al in google gezocht op antwoorden maar niets gevonden.
25 minuten is toch belachelijk lang of niet.
Hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing

Groetjes Mittchie

266GHz? :o wow, das nice. :p just kidding, ik snap je.

Maar uhm, welk proces duurt lang? Je bios, je windows boot op je desktop init (dus vanaf je bureablad tot je programma's geladen zijn)?

Ahum 2.66 Ghz dus
Ja en wat duurt lang, hij blijft gewoon heel lang op zwart beeld, geen idee wat die dan allemaal aan het doen is

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Hoe oud is de huidige windows installatie?
Beste remedie is een herinstall van vista, liever nog als het kan overstappen naar windows 7.
Windows 7 loopt namelijk een stuk beter als vista.

Een nieuwe Windows installatie is zeker iets wat je zou moeten overwegen. Is dit iets te dramatisch voor je, dan kan je eventueel proberen je pc wat softwarematig te schonen met bijvoorbeeld advanced system care.

het e book aanschaffen van Wouter van Dreven "een snelle en veilige computer voor altijd" heeft mijn laptop opstarten van 25 minuten terug gebracht naar 5 minuten max.

Nu start die helemaal niet meer op,staat al +30 minuten op zwart beeld

Ik ben weer even online, en tot de conclusie gekomen dat het tijd is om afscheid van Vista te nemen.
Ik lees zowel hier op het forum als elders op internet dat Vista bagger is.Ik ga me nu begeven op het pad van windows 7.
Ik vind het alleen jammer dat ik geen oplossing heb gevonden voor het probleem,want er zijn meer mensen met ongeveer dezelfde problemen,en die moeten nu lezen. Pech gehad verwijder Vista maar.
Ik blijf me nog heel even verdiepen in het probleem in de hoop dat ik ergens de tip tegen kom die ik moet hebben,en zo niet dan stap ik over naar windows 7.

Hi mittchie. Je kan eens proberen wat opstart programma's uit te zetten. Dat zijn dus programma's die automatisch met windows opstarten. Je kan deze bekijken door de toetsencombinatie WIN + R te drukken en vervolgens msconfig in het verschenen schermpje te typen. Druk vervolgens op OK. En ga naar de tab 'opstarten'. Hier kan je zien welke programma's allemaal opstarten. In principe kan je hier heel weinig verkeerd doen, maar pas toch een beetje op xD

Hier ben ik weer ff
Windows Vista is verwijderd, heb geen oplossing kunnen vinden voor het probleem.
Ik ben nu om van Vista naar W7, en voorlopig draait alles naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan