Extreem trage Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey282

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Hallo iedereen,

allereerst uiteraard de beste wensen voor 2010 :D.

Ik heb onlangs Vista geinstalleerd op mijn systeem, maar deze draait ontzettend langzaam. Wanneer ik bijvoorbeeld Windows Media Player, Grabit en Firefox open heb staan, zit mijn cpu al op 100% terwijl ik geen rare processen draai.

Mijn specificaties:

Pentium 4, 2,66 Ghz
2 gig werkgeheugen
1024 mb videokaart (ATi Radeon HD4650 chipset)

Mijn vader draait een 3,06 Ghz met 1 gig werkgeheugen en deze draait gewoon soepel.

Waar kan dit aan liggen? Dezelfde problemen heb ik met Windows 7, met XP echter niet.

Groetjes Jeffrey

Vista en Windows 7 vragen veel processorkracht, misschien is je processor te zwak :thumb:

Ook na de install netjes je drivers geinstalleerd? Te beginnen met de chipset driver?
Weet je dit neit zeker, kijk dan eens of je in apparaatbeheer vraagtekens/uitroeptekens hebt staat. De vraagtekens zijn voor missende drivers, de uitroeptekens voor niet correct geinstalleerde drivers.

Je processor is overigens snel genoeg.

Ik heb even gekeken, ik heb 2 uitroeptekens in Apparaatbeheer.

1 uitroepteken staat bij Multimedia-audiocontroller. Mijn geluidskaart is echter goed geinstalleerd. Het kan ermee te maken hebben dat ik niet de officiele drivers heb gebruikt maar een support-pack aangezien ik geen cd meer heb. Ik heb een Creative Audigy 4.

Daarnaast staat er nog een uitroepteken bij een Onbekend apparaat..

Ik heb echter al een grote oorzaak van het probleem gevonden: TrustedInstall.exe stond in de processen en deze zorgde ervoor dat mijn CPU tot 100% ging. Maar nog steeds is mijn computer behoorlijk traag, cpu gaat nog tot 90% met eerder genoemde applicaties (WMP, Grabit, Firefox).

Laatst bewerkt:
Hoi !

Wat wil je dan met een single-core P4 2,66 en Grabit + Firefox + MP aan het werk ?

Je hebt een minstens 4 a 5 jaar oude PC en je verwacht de prestatie's van een moderne multicore !

Je PC is totaal ongeschikt voor het z.g. multi-tasken, wat je zo graag schijnt te doen.

Dat kun je software-matig niet oplossen, dus.....sparen voor een leuke upgrade-set, bijv. : http://www.alternate.nl/html/produc...4_-_4GB/-1081518/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

gReetz,

Harry.

Mee eens Harry, op zich kan de processor Vista prima aan. Tot je vanalles tegelijk gaat doen...

Hoi !

Wat wil je dan met een single-core P4 2,66 en Grabit + Firefox + MP aan het werk ?

Je hebt een minstens 4 a 5 jaar oude PC en je verwacht de prestatie's van een moderne multicore !

Je PC is totaal ongeschikt voor het z.g. multi-tasken, wat je zo graag schijnt te doen.

Dat kun je software-matig niet oplossen, dus.....sparen voor een leuke upgrade-set, bijv. : http://www.alternate.nl/html/produc...4_-_4GB/-1081518/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

gReetz,

Harry.

Waarom kan mn vader het dan wel? Alsof die 300 mhz meer zoveel verschil uitmaken. Daarnaast heeft hij 1 gig minder werkgeheugen dan ik. Daar een verklaring voor?

Bedankt voor de link trouwens :)

Laatst bewerkt:
Hoi !

M.i. is Vista te zwaar voor je systeem, maar Win 7 kan er moeiteloos op draaien.

Maar Multi-tasking is met jouw CPU gewoon niet mogelijk.

Ik ken dee PC van je pa niet, maar of je het leuk vind of niet: ik lkan je niet verder helpen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

M.i. is Vista te zwaar voor je systeem, maar Win 7 kan er moeiteloos op draaien.

Maar Multi-tasking is met jouw CPU gewoon niet mogelijk.

Ik ken dee PC van je pa niet, maar of je het leuk vind of niet: ik lkan je niet verder helpen.

Greetz,

Harry.

Ik heb Win 7 geprobeerd maar die liep nog trager als dat Vista nu doet.

Maakt verder ook niet uit hoor, ga denk ik toch maar eens kijken voor een upgradekitje.

Bedankt voor je hulp :)

Topic kan dicht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan