Extreme temperaturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenvanmunster

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Nadat m'n pc er al een tijdje de brui aangaf (lees. zichzelf uitschakelde), ben ik toch maar eens gaan speuren. Al gauw kwam ik erachter dat het wel eens de temperatuur kon zijn, dus met Everest even de waardes gecontroleerd... dat was wel even schrikken:

Moederbord: 42 graden
CPU: 89 graden (!!!!!!!)
Aux: 79 graden
HD: 50 graden

Kortom, het probleem is gevonden. Nu nog de oplossing. De Pc is al tijden niet schoon gemaakt en ik denk dat ik dit maar eens als eerste moet gaan doen voordat ik over stap op een nieuw koeler. Dus hoe kan ik dit het best doen, ik las iets over bepaalde speciale spuitbussen, is dat wat en waar vind ik ze?

Alvast bedankt!

bij een computerzaak kun je speciale spuitbusjes kopen met lucht.

maar als je handig(en voorzichtig)bent met een stofzuiger gaat dat ook wel:D

Een cpu van 89°C is niet abnormaal...

Het beste is dat e de stofzuiger gebruikt om de bodem van je case uit te zuigen en het stof dat je wegblaast met zo'n spuitbus op te zuigen (dus beide gebruiken), enkel stofzuiger gebruiken raad ik af.

Hier ben ik het niet mee eens hoor..
Ook moderne CPU's, die de repuatie hebben van warmtebronnen, zouden uit deze regionen moeten blijven.

Tegen dat m'n pc goed en wel is opgestart is ie al 63°C, reken dus maar dat als ie een tijdje zwaar bezig is het tot 90°C kan oplopen. Je hoeft je pas zorgen te maken als je pc afslaat van de hitte...

Tegen dat m'n pc goed en wel is opgestart is ie al 63°C, reken dus maar dat als ie een tijdje zwaar bezig is het tot 90°C kan oplopen. Je hoeft je pas zorgen te maken als je pc afslaat van de hitte...

Nee, als je PC afslaat is het te laat.
Zelf heb ik een PC tot 105* gekregen voordat 'ie afsloeg. Je maakt mij niet wijs dat die gekookt water temperatuur goed is..

Svenvanmunster,
Welke processor gaat het eigenlijk om?

het feit dat ie afslaat is net een beveiliging... Dus net voor het te laat is. Heb ik zelf met m'n oude pc indertijd ook af en toe gehad.

Maar het is afhankelijk van tal van factoren denk ik. M'n ene pc is meestal gemiddeld rond de 50°C zowel cpu als hdd, m'n andere is meestal slechts zo'n 30 - 40 °C wat betreft hdd maar rond de 80°C voor de cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan