Extrene harde schijf maakt vreemd geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retromaker

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf en hij begon opeens een vreemd geluid te maken..
Bij apparaten wordt hij gevonden, maar ik kan er niet in geraken? Hij vindt hem niet via de Computer Map..
Kan iemand me helpen?

Mvg,
Simon

Hallo. Heb je iets meer want dit is weinig. Leg eens goed uit a.u.b.

Welke geluiden, tikken, piepen, zoemen, kraken, om er maar en paar te noemen.

Omschrijf het eens. En hoe is het met je garantie. Heb je het al geprobeerd deze externe op een andere computer aan te sluiten. (bij een vriend of zo.)

Is er soms iets mis met je geluidskaart.

Hier zitten meer helpers die je dan wellicht kunnen helpen.

Hij piept en kraakt vooral.. Garantie weet ik niet meer echt..
En ja hij vindt de harde schijf op alle computers thuis, maar kan er niet in geraken?
Mvg,
Simon

Oh garantie heb je de bon. Ga naar de winkel waar je hem kocht.

Indien niet meer dan is dat jammer. :confused:

Ik denk dat de externe schijf stuk is of er staat dit te doen.

Klik met de rechtermuisknop op Computer, klik op Beheren, klik indien aangeboden op doorgaan, klik op schijfbeheer

Controleer of hier de schijf aanwezig is, een driveletter heeft, (En dat heeft deze zoals je aangeeft) maar staat de indeling niet op RAW. :(

En doe dan eens checkdisk. chkdsk.

Oh garantie heb je de bon. Ga naar de winkel waar je hem kocht.

Indien niet meer dan is dat jammer. :confused:

Ik denk dat de externe schijf stuk is of er staat dit te doen.

Klik met de rechtermuisknop op Computer, klik op Beheren, klik indien aangeboden op doorgaan, klik op schijfbeheer

Controleer of hier de schijf aanwezig is, een driveletter heeft, (En dat heeft deze zoals je aangeeft) maar staat de indeling niet op RAW. :(

En doe dan eens checkdisk. chkdsk.

Uhm.. Het is schijf 1.. Waar vind ik die RAW dinges?
2d9r9md.jpg

Als ik druk op 'Schijf initializeren' krijg ik : "gevensfout (cyclinische redundantiecontrole )

Laatst bewerkt:
Ik zie die RAW niet, maar dat maakt niet uit Lees dit eens en handel erna. Probeer hem maar eens zichtbaar te maken.

Laatst bewerkt:
Haal de schijf uit de behuizing en hang hem in je PC als tweede HD.
Kijk dan of je hem kan benaderen. Zet de bestanden op een stick of andere externe HD, zodat je je tevens veilig hebt.
Doe daarna de schijf formatteren en kijk dan nog eens of hij zo gek doet. Gooi er een tool over om te kijken of de schijf gezond is. Op de website vd fabrikant vind je vaak wel zo' n tool.

Werkt dit allemaal niet? Dan ben ik bang dat de HD niet meer te redden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan