Extrene hardschijf wordt niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
175
Hallo,

Enige tijd geleden ben ik getroffen door een virus om mijn PC.
Om dit probleem op te lossen ben ik ook in aanraking gewwest met de ASUS EFI BIOS Utility EZ--Mode.
Hier heb ik waarschijnlijk ergens een verandering aangebracht maar ik weet niet meer wat er precies gebeurd is. Ik heb het vermoeden datde fan niet meer werkt en zit met het volgende nadat ik alles opnieuw heb geinstalleerd:
Bij het opstarten krijg ik elke keer de mededeling "No harddisk is detected".
Het system start vervolgens gewoon op.
Gegevens van moederbord zijn :
Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Model P8P67
AA Number not detected
BIOS Vendor American Megatrends Inc.
BIOS Version American Megatrends Inc. 1503
BIOS Release Date 02/05/10
System Memory 8.2 GB
Built-in Audio Driver Component not detected
Built-in Audio Driver Version 6.1.7601.17514

Daarnaast merk ik momenteel dat wanneer ik een externe harde schijf aan mijn PC hang deze niet wordt herkent. Er wordt namelijk geen driver letter aan de aangekoppelde hardeschijf toegekend.
Als ik dit vervolgens doe met bijvoorbeeld Easeus Partition manager kan ik de hardeschijf wel benaderen.
Als ik de keer daarop weer een hardeschijf aankoppel is er weer hetzelfde problem.
Iemand een idee waardoor dit kan komen en hoe op te lossen.
Heeft dit iets te maken met het feit dat er bij het opstarten ook aangegeven wordt dat er geen hardeschijf wordt gedetecteerd?

Zie graag jullie reactie gegemoet.

Eus
 
Als 1e : pc opstarten met de minimale dingen, extra (interne/externe)schijven fysiek ontkoppelen en kijken of de melding dan nog komt bij het opstarten
Als 2e zou ik kijken naar de instellingen in het BIOS wat betreft de HDD-melding, staat deze op auto??
USB probleempjes zouden kunnen duiden op het uitstaan van de USBheaders in het BIOS, of misschien niet (volledig) geinstalleerd zijn van de drivers.??

Veel succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan