Extrene USB disk aan - uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazmez

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Hoi Hoi,

Heb een 320GB Maxtor (interne) schijf gekocht met behuizing van X-Gear, aangesloten en werkt (vooralsnog) prima...alleen...moet hem handmatig aan en uitzetten.
Zitten 2 knoppen op voor de fan en de disk maar had gehoopt dat deze uit zouden gaan indien pc Powerdown gaat....

Alles wordt herkend in BIOS als USB Storage.

Zijn hier oplossingen / programma's voor ?

Alvast Dank,

Michel

Zit er speciale software bij de externe behuizing?
Schakelt de schijf zichzelf wel uit zodra de USB stekker los wordt gehaald?

XP,

Nee...schijf gaat niet down bij afkoppelen USB kabel...probleem is dat zowel de fan als de harddisk een aparte aan/uitknop hebben. De harddisk blijft dus op spanning staan want staat direkt op netstroom.

Heb al gezocht op internet naar programma als Powerdown of ietsdergelijks maar vooralsnog geen succes. Iedere hulp is welkom !

Alvast dank voor de reaktie,

Groet,

Tazmez

zolang hij op het stroomnet zit of gaat zal hij niet via de pc uitgaan.

dat gaat alleen als hij op usb zit en stroom krijg van de computer, dan gaat hij uit met de pc waarneer die uitgaat. dus ik denk dat je wel met die schakelaars zal moeten blijven omgaan

Hoewel het probleem niet is opgelost is de vraag wel beantwoord....het zal niet gaan lukken om de externe hd direct bij afsluiten pc ook uit te krijgen daar de stroom van de hd op directe netstroom zit.
Maw we zullen de knoppen moeten gebruiken.

Voor iedereen die dus een externe harddisk koopt en hem direct met pc uit wil laten gaan....let hierop !!

Groet en Dank voor de reaktie's.

Michel

Ik zit met hetzelfde probleem en werd doorverwezen naar dit topic.

Ik heb het topic doorgelezen maar..............

De externe schijf heeft zijn eigen stroom, maar schakelt toch uit als ik mijn oude pc uitzet. Ik kan me nog vaag herinneren dat, toen ik de schijf net had, het ook het geval was dat ik hem handmatig moest uitzetten. Maar op de een of andere manier heb ik het toen toch voor elkaar gekregen dat hij uit gaat als de pc ook uit gaat. Alleen weet ik niet meer hoe :( :(

Je werd niet doorverwezen maar slecht gewezen op een mogelijke oplossing (dit topic dus).
Blijkbaar werkt deze suggestie niet bij jou. Ik zou dat dan ook vermelden in mijn eigen topic voor alle duidelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan