extrerne hdd word niet meer gelezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter zenz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zenz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo,

Weet iemand waarom mijn externe hdd van western digital niet meer word gelezen door mijn macbook pro? Eerst deed hij het perfect maar nadat ik hem een paar keer op mijn xbox heb aangesloten word hij niet meer gelezen op mijn macbook.
In windows word hij ook niet meer gelezen. Dit is het bericht dat ik krijg bij het aansluiten:

24768972.jpg

en als ik op initialiseer... klik krijg ik het volgende te zien:

[smallimg]http://img42.imageshack.us/img42/8734/81461851.jpg[/smallimg]

Wie weet wat ik kan doen om hem weer te laten werken?
Er zitten teveel belangrijke bestanden op dus ik kan hem niet formateren!

Laatst bewerkt door een moderator:
En aan je Xbox doet hij het nog wel?

Nope ook niet meer. Als ik hem aansluit (in windows) is hij nog wel te vinden in apparaatbeheer en zie ik rechtsonder bij de icons "apparaat veilig verwijderen" tevoorschijn komen. Weet geen raad meer :(

Ik heb het ook eens gehad, de oplossing toen was hem weer op het apparaat aansluiten waar hij het voor het laatst deed.

Blijkbaar is dat voor jou de oplossing niet, verder suggesties heb ik er niet voor :(

Als je beschikt over een Windows pc kun je het volgende proberen:

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan