Eyefinity met 17" + 22" + 17" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

guest945836

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
286
Hallo allemaal,
ik heb hier een 17 inch scherm staan en een 22 inch scherm. Aangezien ik een grafische kaart in mn pc heb zitten die de mogelijkheid om eyefinity te gebruiken ondersteunt, vroeg ik me af of het mogelijk was dit op een 17 inch scerm naast een 22 inch scherm naast een ander 17 inch scherm te gebruiken. De schermen zijn allemaal even hoog, alleen de breedte is niet gelijk. Ik heb online gezocht maar kan alleen maar voorbeelden vinden van schermen die allemaal even lang zijn.
De mogelijke resoluties van de 17 inch scermen zijn (LG Flatron L1710S):
- 800 * 600
- 1024 * 768
- 1280 * 960
- 1280 * 1024

De mogelijke resoluties van het 22 inch scherm zijn (Samsung SyncMaster P2270HD)
imagesix.jpg


Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft, als iemand zich afvraagt waarom ik het niet zelf heb uitgeprobeerd voordat ik deze vraag stelde dan kan ik hem zeggen dat ik op het moment nog geen beschikking heb over het 2e 17 inch scherm en niet extra wil betalen voordat ik bijna zeker weet dat het zal werken.
Alvast bedankt voor het lezen van de vraag.
M.V.G. Kayle

- - -
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit wel een addertje onder het gras bij eyefinity van amd..

De derde monitor moet op de Display poort aangesloten zijn.
ALs je een monitor hebt met een display poort ingang is er niets aan de hand.

Heb je dit echter niet zoals bij jou het geval is, dan heb je een actieve adaptor nodig.
van Display poort naar HDMI (of vga/dvi).
Deze kosten < 100,-
Dus geen pasief kabeltje halen van een paar euro want dat werkt niet.

Zoiets heb je nodig:
313918_483c85ca.jpg


quote van amd / eyfinity site
To enable more than two displays, additional panels with native DisplayPort™ connectors, and/or certified DisplayPort™ adapters to convert your monitor’s native input to your cards DisplayPort™ or Mini-DisplayPort™ connector(s), are required.
 
Er zit wel een addertje onder het gras bij eyefinity van amd..

De derde monitor moet op de Display poort aangesloten zijn.
ALs je een monitor hebt met een display poort ingang is er niets aan de hand.

Heb je dit echter niet zoals bij jou het geval is, dan heb je een actieve adaptor nodig.
van Display poort naar HDMI (of vga/dvi).
Deze kosten < 100,-
Dus geen pasief kabeltje halen van een paar euro want dat werkt niet.

Zoiets heb je nodig:

quote van amd / eyfinity site
To enable more than two displays, additional panels with native DisplayPort™ connectors, and/or certified DisplayPort™ adapters to convert your monitor’s native input to your cards DisplayPort™ or Mini-DisplayPort™ connector(s), are required.

:eek: ik wist dat ik een adapter zou moeten aankopen, maar ik had op de goedkopere gegokt, ik bedoel dan die van c.a. 20 euro. Maar wat is dan eigenlijk t verschil tussen die 2 als ik vragen mag? oftewel wat is het verschil tussen een passieve en een actieve adapter?
M.v.g. Kayle
 
Een passieve adapter is alleen maar een doorgeef luik, die verandert niets an het signaal.

Een actieve adaptor zet de signalen die van je graka komen naar een bruikbaar signaal voor je beeldscherm. Aangezien de kaart dat zelf niet doet / in kan schakelen.

Misschien is dit met de 6000 serie opgelost. Hier moet je 4 beeldschermen op kunnen zetten.


Dat is het addertje onder het gras
 
Er staat duidelijk bij dat deze werkt met eyefinity met 3 niet Display monitoren. :thumb:
Als het niet werkt kun je hem om deze reden terug sturen :)

Het al een tijdje geleden dat ik me hierin verdiept heb.
Ze zijn dan erg afgeprijst. :)

Het is het proberen waard. Zo niet terug sturen en zeggen dat het niet werkt.

ALs je dit wilt aanschaffen, laat dan ff weten of het werkt of niet.
Ik ben hier wel erg benieuwd naar.
 
Ik weet bijna zeker dat ik dit ga aanschaffen ;p
Wanneer weet ik nog niet zeker. Maar erg lang zal het niet meer duren.
Bedankt voor je hulp en ik zal nog wel van me laten horen ;)
Groetjes van Kayle
 
De adapter is binnengekomen, ik had hem bij Alternate bestelt. Wel jammer dat het doosje ervan kapot is doordat ze de kabel in een dubbel gevouwen envelop in de brievenbus hadden gestopt. Maar toen ik de kabel aan had gesloten, deed hij het toch perfect. Maar aangezien ik nog geen 3 schermen heb, had ik 3 verschillende monitoren aangesloten, 1x 17", 1x 22" en 1x 24". Dat grote beeldscherm was van mn vader, dus die was ik wel meteen weer kwijt :rolleyes:

Hier heb ik er een plaatje van gemaakt, let maar niet op de troep ... :eek: (het plaatje is best groot, het laden kan daarom even duren)
img2935o.jpg

Groetjes van kayle
 
Laatst bewerkt:
Kijk mooi dat het werkt :)


DAn zijn er inderdaad goedkope adaptors die het ook kunnen. :thumb:
Wel grappig zo :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan