Beste Lezers,
Ik ben bezig met het maken van een offerte gebaseerd op twee tabellen. Allereerst een tabel voor het hoofdformulier: Klant,Datum,Offertenummer en daarnaast een subformulier met daarin de offerteregels. Dit subformulier wordt gevuld obv een tabel artikelen. Nu is het zo dat de meeste zaken aan die ene offerteregel voldoende hebben om adequaat te worden beschreven.
Nu is het echter ook zo dat een artikel een desktop/laptop configuratie kan zijn. In dat geval wil ik de specificaties (vanuit een andere tabel) Onder de offerteregel hebben.
Een soort voorwaardelijke weergave is dus gewenst. Is het een artikel een laptop/desktop, dan graag de specificaties en anders meteen de volgende offerteregel.
Ik heb inmiddels een ontwerp dat bij enkel een laptop/desktopconfiguratie een correcte offerte laat zien. Wanneer er ook nog andere offerteregels zijn, dan wordt bij elk van de offerteregels een overzicht van de specs gegeven (Die uiteraard leeg zijn, aangezien ik bij andere artikelen dan laptops/desktops geen aanvullende specs in een tabel heb ingevoerd). Het subformulier is een doorlopend formulier en ik begrijp dan ook dat deze verkeerde weergave plaats vindt.
Concreet is eigenlijk mijn vraag: Wat is een 'best practice' om bij een offerte voor bepaalde artikelen extra info te tonen en hoe krijg je in dat geval een correcte weergave wanneer er regels zonder extra info zijn. (Dus geen lege vlakken).
Groet,
Jaap
Ik ben bezig met het maken van een offerte gebaseerd op twee tabellen. Allereerst een tabel voor het hoofdformulier: Klant,Datum,Offertenummer en daarnaast een subformulier met daarin de offerteregels. Dit subformulier wordt gevuld obv een tabel artikelen. Nu is het zo dat de meeste zaken aan die ene offerteregel voldoende hebben om adequaat te worden beschreven.
Nu is het echter ook zo dat een artikel een desktop/laptop configuratie kan zijn. In dat geval wil ik de specificaties (vanuit een andere tabel) Onder de offerteregel hebben.
Een soort voorwaardelijke weergave is dus gewenst. Is het een artikel een laptop/desktop, dan graag de specificaties en anders meteen de volgende offerteregel.
Ik heb inmiddels een ontwerp dat bij enkel een laptop/desktopconfiguratie een correcte offerte laat zien. Wanneer er ook nog andere offerteregels zijn, dan wordt bij elk van de offerteregels een overzicht van de specs gegeven (Die uiteraard leeg zijn, aangezien ik bij andere artikelen dan laptops/desktops geen aanvullende specs in een tabel heb ingevoerd). Het subformulier is een doorlopend formulier en ik begrijp dan ook dat deze verkeerde weergave plaats vindt.
Concreet is eigenlijk mijn vraag: Wat is een 'best practice' om bij een offerte voor bepaalde artikelen extra info te tonen en hoe krijg je in dat geval een correcte weergave wanneer er regels zonder extra info zijn. (Dus geen lege vlakken).
Groet,
Jaap