Opgelost F Backup werkt plots niet meer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Al jaren gebruik ik F backup om reserve kopieën van mijn bestanden te maken. Vandaag krijg ik plots een foutmelding dat de exe niet gevonden word in de programma map. Nochtans is die map compleet. Ik dacht dat het te wijten zou zijn aan te felle verwijdering met privaZer en heb met revo de app verwijderd. Dan nieuwste versie gedownload ( FBackup9.9.1044) en geïnstalleerd. Helaas zelfde probleem.
Ik heb dan een back up van Windows teruggezet van voor privaZer. Nog steeds zelfde probleem. Ook hier wil de nieuwste versie niet werken, zelfde foutmelding.
In de programma map staat wel degelijk de exe en de grootte is 23,3MB
Wat loopt er hier fout en wat te doen om F backup opnieuw werkend te krijgen?
Windows 11 Home build 26200.8457
Schermafbeelding 2026-05-16 130404.webp

Gebruik je een snelkoppeling?
Wat gebeurt er als je dubbelklikt op die .exe zelf?

Nakijken:
Controleer uw antivirus- of firewallinstellingen. Beveiligingssoftware markeert of plaatst FBackup-uitvoerbare bestanden (vooral de achtergrondservices) vaak ten onrechte in quarantaine. Open de instellingen van uw antivirusprogramma of Windows Defender. Controleer uw "Quarantaine"- of "Geblokkeerde" geschiedenis. Als FBackup-bestanden daar worden vermeld, voeg ze dan toe aan de witte lijst of herstel ze.

Ga naar de FBackup-downloadpagina om het nieuwste officiële installatieprogramma te downloaden. Als u helemaal opnieuw wilt beginnen, gebruikt u het hulpprogramma 'Verwijderen' in het Configuratiescherm van Windows en verwijdert u vervolgens alle resterende bestanden in C:\ProgramData\Softland\ en %AppData%\Roaming\Softland\ voordat u het installatieprogramma opnieuw uitvoert.

Bron: Google 2026

Laatst bewerkt:
Gebruik je een snelkoppeling?
Wat gebeurt er als je dubbelklikt op die .exe zelf?
Bij klikken op de exe in de programma map krijg ik dezelfde foutmelding als via de snelkoppeling in start
Schermafbeelding 2026-05-16 143114.webp
Ik heb de exe zowel in de comodo firewall als in defender anti virus als toegestane applicatie aangeduid, maar krijg nog steeds dezelfde fout (zie prntsn miniatuur)
@Senso Ik heb de exe zowel in de comodo firewall als in defender anti virus als toegestane applicatie aangeduid, maar krijg nog steeds dezelfde fout (zie prntsn miniatuur)o, ik gebruik al jaren Revo uninstaller om software te verwijderen om zeker te zijn dat alle registerverwijzingen etc. effectief overal weg zijn. Ik heb de nieuwste versie reeds gedownload mocht u dat niet gelezen hebben. Er staats niets in Quarantaine.

AI zegt er dit over:

When FBackup throws a "not found" error, it typically means the backup catalog file is missing or the destination path has been disconnected. The actionable steps below will resolve the most common causes: [1, 2]

1. Restore a Missing Backup Job
If you are trying to restore files and FBackup cannot find your backup data, you must manually point the program to the backup folder. [1, 2]
  1. Open FBackup.
  2. Go to your backup destination (e.g., external hard drive or network path).
  3. Locate and open the .fkc catalog file.
  4. This will reload the backup job back into the FBackup dashboard, allowing you to run your restore. [1, 2, 3]

2. Check Missing ZIP / File Errors
If you get an error that a specific ZIP file or source file is missing during a backup operation:
  1. Ensure your external drive is plugged in or your network connection is stable.
  2. Open Backup Properties and check the compression and splitting settings.
  3. If using a network share, verify you have the correct read/write permissions. [1, 2, 3, 4, 5]

3. Application or Interface Not Opening
If the FBackup application itself cannot be found or won't launch on your screen:
  1. Open the Windows Task Manager (Ctrl + Shift + Esc).
  2. End the tasks for fbackup.exe, btray.exe, and bservice.exe.
  3. Go to C:\Users\<YourUsername>\AppData\Roaming\Softland\ and rename the FBackup folder to something else.
  4. Re-open FBackup. [1, 2, 3]

4. Reinstall the Application
If the executable itself has been deleted or corrupted by antivirus software, reinstalling will restore missing files without losing your past backup configurations.
Download the latest version directly from the FBackup Official Download Page. [1, 2]
If your issue persists, consult the FBackup Support Forum for further troubleshooting. [1]

Staat die exe dan niet in C:\Program Files\... = 64-bits ?

Welke versie W11? > Start > Systeem > Info

Laatst bewerkt:
Ik heb alle punten die ik kon uitvoeren uitgevoerd, dat was punt 2 en 3. Via zoeken op de C alles wat van Softland nog gevonden werd( foei Revo!) verwijderd.
Pc herstart en opnieuw geïnstalleerd, maar nu in programfiles i.p.v. progrmafilesx 86 zoals de installer standaard zou doen.
HET WERKT! Waarom wil de installer dan in x86 installeren?
Allen bedankt voor de tips.

Terug
Bovenaan Onderaan