F11 werkt niet bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen015

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
194
Beste HM-ers


Ik heb een probleem ik wil terug naar Windows 7 en ik heb een HP herstel partitie.
Als ik bij het HP logo F11 indruk in houdt of wat dan ook gebeurt er niets en start Windows Vista gewoon normaal op.


Ik heb een HP g5220nl

voorbaat dank

groet
 
Ik weet al hoe dat moet want ik heb dit al eerder gedaan en Systeemherstel werkt ook niet want die gaat niet verder toen ik Vista geinstalleerd heb staan.

Mijn vraag is nu als ik op F11 druk bij het HP logo gebeurt er niets en start Vista gewoon op.
 
De oplossing ->

I managed to fix my problem. After setting the recovery partition to active, and booting from the installation USB with windows 7, I managed to fix the mbr that was corrupted and the partition didn't know what to boot. So after fixing it, i had no problem running the recovery.

Moet ik dan hetzelfde doen?
 
Het werkt allebei niet ik snap het gewoon niet.F8 kom ik ook niet in alle functies die daar staan werken gewoon niét.
 
Hoi,
wat voor 'n soort toetsenbord heb je? Draadloos soms? Zo ja, sluit eens een bedraad toetsenbord aan.
 
Wanneer u een ander besturingssysteem geinstalleerd heeft dan standaard voorgeinstalleerd was, zullen de partitietabellen aangepast worden. De recoverypartitie kan dan wel nog aanwezig zijn, maar is niet gemarkeerd als "Active" en "bootable". Dat betekent dat u de HP recovery console niet kunt gebruiken tijdens het opstarten van het systeem. De makkelijkste manier is om de herstelschijven te gebruiken die u als het goed is, heeft aangemaakt vlak na de aanschaf van het systeem. Mocht u deze niet tot uw beschikking hebben, dan kunt u wellicht met een bootable opstart cd de partitie tabellen aanpassen om zo de recovery partitie terug als "Active" te markeren.

Met een beetje geluk kunt u dit probleem proberen te verhelpen met schijfbeheer in Windows Vista. Meer info over schijfbeheer in Windows Vista leest u op de volgende pagina:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Can-I-repartition-my-hard-disk
 
Laatst bewerkt:
Beste MicrosoftHelpt,

Waarom moet ik partitie verkleinen heeft dit enkel nut ?

Dit stond er in de link die je me gaf:

1.U kunt Computerbeheer als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud, klik op Systeembeheer en dubbelklik vervolgens op Computerbeheer.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

2.Klik in het navigatievenster onder Opslag op Schijfbeheer.

3.Klik met de rechtermuisknop op het volume dat u wilt verkleinen en klik vervolgens op Volume verkleinen.

4.Volg de instructies op het scherm.
 
Het gaat zich niet om het verkleinen van het volume, met schijfbeheer kan men meer doen dan enkel verkleinen /uitbreiden. Zo kan men een bepaalde partitie als actief markeren via schijfbeheer. De link heb ik erbij gezet zodat u weet hoe en waar schijfbeheer te vinden.
 
Ben inmiddels gedowngraded naar Windows XP nu doen alle functies het weer behalve F11.

Ik ga het trucje uitvoeren wat MicrosoftHelpt heeft getypt

Misschien ook wel handig als het topic naar Windows XP verplaatst word
 
Dus als u met de rechtermuisknop klikt op de betreffende partitie, heeft u niet de optie om hem als actief te markeren? Dit kan dan voor een deel te maken hebben met het feit dat recovery partities hiertegen beveiligd zijn. Vaak lukt het wel om op deze manier dit probleem te verhelpen, maar zoals ik al aangaf "met een beetje geluk".

Nu weet ik wel dat je wat betreft het aanpassen van partities meer opties hebt wanneer een zogenaamde "LiveCD" gebruikt wordt waar dan software opstaat zoals bijvoorbeeld GParted.

Op de forums van HP zelf zijn wat topics hierover (Engelstalig)
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and/F11-HP-recovery-doesn-t-boot-into-recovery-partition/td-p/197434
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and/Re-F11-HP-recovery-doesn-t-boot-into-recovery-partition/td-p/217062
 
MicrosoftHelpt bedankt heel erg bedankt want ik heb Windows 7 terug.

De oplossing:

1. Paragon Backup & Recovery (Advanced) Free Edition
2. Rescue disk branden en CD er in laten voor opstarten
3. Opnieuw opstarten
4. Rescue disk start vanzelf op.
5. Druk op een nummer waar staat geinstalleerde besturingssystemen
6. Kies voor Windows 7
7. HP herstelpartitie startte op.
Volg verdere instructies en nu heb ik weer Windows 7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan