F6 installatie lukt niet windows server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat in de manual, het is of de Intel Matrix Manager, daar zitten de sata drivers in, of de Lsi, eerst met de RAID _SEL1 jumper de keuze maken, 5.3 in de manual staat de raid voor de Intel maar die zul je wel hebben gezien.

Ik zie 2 SATA RAID controllers genoemd:
a. 6321 LSI MegaRAID
b. 6321 MATRIX STORAGE MANAGER
Tijs.

heel erg bedankt voor je reactie Tijs. manier 2 heb ik al geprobeerd ik krijg zoveel keuze stuk of 17 stuks ofzo heb ze allemaal geprobeerd geen van beide werkt..
de 1ste optie die je me gaf kreeg deze foutmelding:
File txtsetup.oem caused an unexpected error (512) at line 1896 in D:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c.
pres any key to continue.

En ja ik gebruik floppy disk geen usb ofzo..

Ook heb ik het bakje opengeschroefd heb gekeken er zit Raid Chieftec SNT-3141 in en daarvoor zijn er geen drivers ten minste ik kon het niet vinden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, nou, de link van dnties is de goede, daar kom ikzelf ook bij uit. Download die even opnieuw, verwijder eerst de oude download & uitpakmap, pak dan de nieuwe netjes uit.

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=17882

Lees dan sectie 5.3 van de readme.txt even goed door, & maak aan de hand daarvan een net vers geformatteerde standaard F6-installatie-diskette, zonder unattend.txt-fratsen uit te halen.

http://downloadmirror.intel.com/17882/eng/readme.txt

Jij moet dan tijdens de F6-installatie de volgende kiezen:

- Intel(R) ESB2 SATA RAID Controller

Toch bezig, haal meteen even op de Intel downloadpagina IATA89CD.exe op, die zal je later na de installatie toch ook wel nodig hebben.

Lees ook even de gesterde voetnoten onderaan de downloadpagina door.

heel erg bedankt voor je reactie...

idd met Intel(R) ESB2 SATA RAID Controller kom ik een stap verder. ik kan dan de hardeschijf zien en formateren.
Als ik heb geformateerd krijg ik nog een melding namelijk:

The disk or cd you inserted may be damaged.

press enter to try again. Make sure you are using the correct disk or cd. If you continue to see this message. try using a different copy of this disk or cd.
enter=continue (enter)

Na enter krijg ik als gevolgd dit:

Insert the disk labeled:

Intel<R> Matrix storage Manager driver
into drive A:

press ENTER when ready.

mijn probleem is ik heb al alle drivers geprobeerd waarop deze naam voorkomt,,
iemand enig idee of linkjes over deze driver?

Toch alleen de bestanden uit de map op de flop gezet?, de txtsetup.oem staat alleen daar in dus alleen dan worden ze gepakt.

Ik zou het niet weten wat je bedoeld?

Ok, ik begrijp nu ondertussen, hetvolgende, misschien dat iemand anders je daarmee weer verder kan helpen:

1. De F6-installatie-diskette werkt
  2. Dan formatteer je de schij(ven)f
  3. Waarna je de F6 installatie-diskette weer moet installeren

Ok, formatteren heb je wel al gedaan, waarschijnlijk tijdens setup, hoeft niet nog eens, of probeer via de Herstel-Console even goed te formatteren, dan herstarten, weer met F6, & dan setup zonder formatteren uitvoeren.

Kan ook nog zijn dat je diskette/drive kapot is, of de diskette sloopt...

Ok, ik begrijp nu ondertussen, hetvolgende, misschien dat iemand anders je daarmee weer verder kan helpen:

1. De F6-installatie-diskette werkt
  2. Dan formatteer je de schij(ven)f
  3. Waarna je de F6 installatie-diskette weer moet installeren

Ok, formatteren heb je wel al gedaan, waarschijnlijk tijdens setup, hoeft niet nog eens, of probeer via de Herstel-Console even goed te formatteren, dan herstarten, weer met F6, & dan setup zonder formatteren uitvoeren.

Kan ook nog zijn dat je diskette/drive kapot is, of de diskette sloopt...

bedankt voor je reactie..

f6 installatie is nog steeds niet voorbij hij vraagt tamelijk:

Intel<R> Matrix storage Manager driver

en die werkt niet...

Zou wel fijn zijn te melden WAT er niet werkt, wordt de oem file niet gezien, laden de drivers niet.

Tip, ga met die LSI aan de slag, vergeet de jumper niet om te ztten.

Driver laad niet dus ik krijg een melding wat ik op een eerdere post heb aangegeven:

The disk or cd you inserted may be damaged.

press enter to try again. Make sure you are using the correct disk or cd. If you continue to see this message. try using a different copy of this disk or cd.
enter=continue

kan het ook via recovery console windows server 2003 geïnstalleerd worden?
Ik heb daarbij deze comment gebruikt:
1
Windows> d:\i386\winnt32.exe /cmdcons

er werd niks gebeurd kan iemand me helpen?

Tip, ga met die LSI aan de slag, vergeet de jumper niet om te ztten.

over wat voor jumper heb je het ?

Ok, alle vertouwen in het inzicht van Lange Pier, maar dat LSI lijkt me niet nodig, is voor Linux, plus om jumperen door iemand die zijn eerste server in zijn maag gesplitst heeft gekregen & niet goed Engels noch Chinees kan lezen, nee, zie ik niet zitten vandaag... ;)

Ga terug naar de methode van dnties, die met 2 floppies, 1 voor je intel ESB SATA driver, de 2de daarna voor je Intel matrix storage Manager.
Ik kan zelf niet de stappen virtualiseren, omdat ik dat moederbord dus niet heb. Ik weet dus niet welke bestanden je op dat 2de floppy moet zetten.

De Herstel-Console start je via het blauwe Optie-scherm van Windows 2003 Setup, inplaats van Enter mep je R.
Jij probeerde de Herstel-Console onder Windows te installeren. Kan, goede optie voor later, maar dan moet Windows wel eerst geinstalleerd zijn.

Wat die raid met Linux heeft te maken ontgaat mij, tis gewoon een ander configuratiesysteem.
Denk dat de ts dat maar zelf moet beslissen, dat jij het niet ziet zitten heeft de ts weinig aan.

Overigens zit de sata driver in de Intel Matrix Driver mao, heb je geen aparte voor nodig, dat zie je in de win32 map.

Ok, ik schreef dat alleen maar omdat het er op de downloadpagina van Intel erachter stond: (Linux\Windows).

Bovendien vraagt de TS eerder "welke jumper" & volgens mij staat op de eerste pagina van dit onderwerp de mededeling van de TS dat zijn Engels niet zo goed is...
Genoeg reden, in ieder geval voor mij, om de TS daarmee even te laten wachten tot alle andere mogelijkheden voorbij zijn.

In de F6-modus kan je zover ik weet niet even bladeren noch een pad in typen, dus wat dat betreft ben ik het met dnties eens dat je ze beter op een 2de diskette in de hoofdmap kan zetten, & dan die laden als erom gevraagd word.

Ziedaar, mijn Vulcaanse Logica... ;)

Laatst bewerkt:
@Serkan66
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.

@TheKnight
ten eerste me moederbord staat er op me 1ste post bericht goed kijken voordat je wat zegt...
ten tweede ik heb het ook gepost dat ik het manier van danties heb geprobeerd..
ten derde volgens mij is het niet moeilijk om te jumperen als iemand het me normaal uitlegd.. en over die engels, chinees snap ik niet!

Even net getest op een oud 965 chipset mobo, 2 sata in raid 1 array en met de bestanden " IAAHCI.INF, IAAHCI.CAT, IASTOR.INF, IASTOR.CAT, IASTOR.SYS, and TXTSETUP.OEM" op een flop, ze worden gewoon gepakt met F6.
Vraag mij af, miss ook weer gemist, of je via F5 voor de juiste APCI cpu configuratie hebt gekozen.

http://support.microsoft.com/kb/309283/nl

bedankt voor je reactie
Weet u miss welk ik moet kiezen bij f5 probeer ik die nu wel ff?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan