f8

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wil windows opnieuw installeren en via F8 in dos prompt komen, maar als ik F8 ingeduwd hou dan gebeurt er niets en start hij normaal op zoals altijd. Hoe kan ik wel in dat menu komen?

Installeren van XP doe je niet via dos promt, gewoon opstarten met XP cd.
Wel ff in de bios instellen dat hij met de cd moet opstarten.

Je hebt niets aan die "Dos-prompt" om Windows opnieuw te installeren. Als je de schijf leeg wilt hebben(of de C-partitie) en windows schoon installeren, dan moet je opstarten vanaf de Windows Xp cd-rom.

ok

Dan zegt hij: er bestaat reeds een nieuwere versie van windows xp en dat werkt ook niet.Waarschijnlijk door een update.

Komt denk ik door servicepack
Maar je krijgt de opties om de partitie te verwijderen en te formateren, dat moet je natuurlijk wel doen, anders heb je er dadelijk twee keer xp op staan.

werkt niet

Lukt me niet om te formatteren, hij vraagt niet na die partitie. Hoe kom ik in dosprompt? Vai opdrachtprompt (via start) werkt niet.

bertd zei:
Lukt me niet om te formatteren, hij vraagt niet na die partitie. Hoe kom ik in dosprompt? Vai opdrachtprompt (via start) werkt niet.

Lees eerst eens de bovenstaande reply's.

Zet dus in de bios de cdrom als eerste opstartmedium in de bootsequence, start de computer op met de XP cd in de cdrom drive, indien er staat "druk een toets om op te starten van cd" of iets van die strekking, doe dat dan, dan pas kun je opstarten van je XP cd, en dan volg je de aanwijzingen op je monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan