Fabrieksherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimoD

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Hallo,

Het zal vast ergens al uitgelegd staan op internet maar ik heb het nog niet kunnen vinden :(.

Ik heb een pc waar vanuit de fabriek Windows 7 Pro op stond maar waar nu Windows XP op staat.

Ik wil graag een schone installatie met Windows 7 (de product key staat nog op de sticker op de computer), maar ik heb (waarschijnlijk) geen installatie-dvd of iets dergelijks... Hoe doe ik dit?

Ik dacht eerst ik download Windows 7 via TPB en voer dan mijn eigen product key in, maar ik kon alleen Windows 7 Ultimate vinden op TP :rolleyes:.

Alvast bedankt,
Timo

Heb je geen Windows DVD gekregen toen de computer werd geleverd? Sommige computers kunnen een recovery doen. Ervoor moet je in het BIOS komen.

Dankjewel! (Ik vond ook nog een Nederlandse iso van Windows 7 Pro)

Het is bijna gelukt...

Ik heb tijdens de installatie de C-schijf ook geformatteerd waardoor ik nu heel veel drivers mis, onder andere die voor mijn netwerkadapter.

Op deze pagina staan volgens mij alle drivers die ik nodig heb. Ik dacht ik begin met de modem/netwerk-drivers, want dan kan Windows hopelijk de rest automatisch vinden via internet.

Echter het installeren lukt niet. Ik probeer ze gewoon uit te voeren, en er verschijnt wel iets van een setup, maar de netwerkadapter doet het nog steeds niet...

Bij het installeren van de grafische adapters krijg ik foutmeldingen dat de hardware zich helemaal niet in de computer bevindt.

Alvast bedankt,
Timo

Je kan eens de hardware-id posten, zodat wij voor je kunnen zoeken.
Kijk hier hoe je dit doet (het artikel onder de afbeelding) & post als je hulp nodig hebt die hardware-id.

Anders kan je ook gewoon vermelden welke pc je hebt. Of ze vermeld welk moederbord erin zit.

Dankjewel! Het is gelukt om de driver van de ethernetadapter te vinden via de hardwarde-id :D

Dus m'n pc heeft nu internetverbinding en ik probeer de rest nu via Windows Update te downloaden.

Mooi ;)
Klik nog ff op "Zet status opgelost" op de blauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan