Fabrieksinstellingen en windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik zou graag schoon willen starten met mijn computer Acer Veriton M410
Nieuw gekocht een aantal maanden terug maar i.v.m. problemen heeft de verkoper winXp er opnieuw opgezet maar niet via recovery o.i.d. maar gebruik van eigen materiaal.

Acer service zegt dat met Alt F10 de computer kan worden hersteld naar de fabrieksinstellingen. Helaas werk dit niet bij mij en zo ik hier en daar lees bij veel anderen ook niet.

De verborgen partitie met de recoveryprogramma's PQSERVICE heb ik gevonden en m.b.v. een programma in zijn geheel gekopieerd naar de D-schijf. Maar nu krijg ik dit nog niet aan de praat. Windows staat op C-schijf en als ik wat probeer op te starten van PQSERVICE programma's en om schoon te beginnen C-schijf wil formatteren dan kan dit natuurlijk niets worden.
Een DVD hiervan branden lukt niet omdat dit niet allemaal op een DVD past.
Hoe kan ik met wat ik heb een recovery DVD maken of welke programma's kan ik missen?
Welk programma moet ik starten om de recovery te starten of een bootDVD te maken?
Er is ook nog zoiets als Empowering programma wat ik er al eens heb afgehaald omdat er door iemand anders een wachtwoord gebruikt is en voor mijn gevoel problemen gaf.
CD met dit programma heb ik nog wel liggen hier.

Wie kan mij verder helpen.

Groet,
deSmid.

Dank voor deze reactie, zoals ik al schreef werk ALT+F10 niet meer.
Ik zoek dus een andere oplossing.

Groet,
deSmid.

Niemand bekend met het opnieuw installeren van Acer Veriton M410?
Zoals ik al eerder schreef hiervoor heb ik de complete recover partitie gekopieerd maar weet niet wat ik moet gebruiken om de herstelprocedure te starten, heeft iemand nog een tip?

Groet,
deSmid.

Je bent perfect in het bezit van een image van je C-drive. (PQSERVICE). Het probleem is echter dat je MBR overschreven is en deze staat niet in de partitie PQSERVICE.
Je had toen je je pc gekocht had een backup moeten maken op een of meerdere DVD's. Dan kan je nu via deze DVD's je MBR en al de rest terug herstellen.
Indien je nu niet in het bezit bent van deze backup-DVD's dan wordt het wat ingewikkelder. Je maakt met bv True Image een backup van jouw pc. Je gaat dan op zoek in je omgeving naar iemand die ook een Acer heeft en je maakt met True Image een backup van zijn systeem. Via True Image kan je dan de MBR die je van je collega hebt terug op jouw systeem plaatsen en Alt-F10 werkt weer. Je kan dan ook de PQSERVICE van jouw systeem terugplaatsen want het terugplaatsen van een MBR houdt ook in dat je ganse disk wordt overschreven en anders zit je met drivers van een vreemde pc.:thumb:

Laatst bewerkt:
Je bent perfect in het bezit van een image van je C-drive. (PQSERVICE). Het probleem is echter dat je MBR overschreven is en deze staat niet in de partitie PQSERVICE. Je had toen je je pc gekocht had een backup moeten maken op een of meerdere DVD's. Dan kan je nu via deze DVD's je MBR en al de rest terug herstellen.
I

Ik verkeer in dit geval. Ik heb bij ingebruikname van de computer meteen de recovery DVD's gemaakt en de PQSERVICE partitie staat nog op de harddisk. De originele Acer MBR werd nadien overschreven door GRUB waardoor D2D niet meer werkt met ALT+F10 of vanuit E-recoverymanagement. Mijn vraag is op welke manier ik via de recovery DVD's de originele MBR terug kan herstellen zoals U schrijft? PS: ik heb wel Ms Vista, geen XP.

Thx, Scootfan

Laatst bewerkt:
Indien je MBR partitie overschreven werd (Alt_F10 werkt niet meer bij het opstarten van je pc) kan je deze partitie niet herstellen met je gemaakte recovery-DVD's.
Je koopt in de winkel een externe harddisk met bv een USB-aansluiting. Je hebt het programma Acronis True Image en je gaat op zoek naar iemand die een Acer heeft en waar de de Alt_F10 functie nog wel van werkt. Je maakt dan een image van zijn systeem op je externe harddisk. Als je dan terug thuis bent start je op jouw pc True Image op en normaal zie je dan een 4-tal partities staan. (PQService, C-drive , D-drive en MBR). En van deze laatste partitie, het is ook de kleinste partitie, doe je een restore op je pc en vanaf dan werkt je Alt_F10 functie weer. :thumb:
Jouw recovery-DVD's zijn dus perfect indien er iets met het operating systeem is gebeurd. Maar in dit geval staat de MBR op een andere partitie.

Ok, bedankt voor de tip. Ik heb intussen nog verder gegoogled en van alles geprobeerd, ook Acer helpdesk gecontacteerd. Daar kreeg ik inderdaad de bevestiging dat de mbr niet hersteld kan worden vanaf de recovery DVD's zelf. En toch...is het mij gelukt na een zoveelste herinstall en tal van andere tips toe te passen. Ik heb terug een werkend D2D vanaf de verborgen PQSERVICE partitie. Ik heb hieruit geleerd dat Acer een uniek mbr heeft waarvan je dus best eerst een kopie maakt vooraleer te gaan stoeien met bootloaders en andere OS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan