Facebook Plugin klapt in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvanhooydonk

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2012
Beste forumlezers,

Ten eerste bedankt voor jullie tijd om dit te lezen.

Mijn probleem is heel simpel als volgt:

Op mijn website (e107cms) probeer ik onder elk nieuwsbericht een facebook comment te plaatsen. Zoals je ziet is het al wel gelukt op www.bavel9.nl/test.html
(Dus de API reference etc klopt).

Nou klappen op mijn nieuwspagina (www.bavel9.nl/v1/news.php) de plugins in (Height = 0px). Zelf denk ik dus dat het met een CSS Instelling te maken heeft, maar ik zou bij god niet weten welke instelling dat zou kunnen zijn.

Ik zit er nu al een hele tijd op en baal ervan dat het nog steeds niet opgelost is. Vandaar dat ik deze oproep doe.

Hierbij ook nog een foto om goed weer te geven wat het probleem is:
fberror.jpg

Alvast bedankt voor de moeite!

M.vr.gr.,
Nick

Hoi Nick,
Het is geen css-probleem, want nergens in de css staat dat het Facebook-blok maar 0px hoog mag zijn, en dus van het toneel verdwijnt.
Wat wel aan de hand is: het hele FB-blok met z'n <iframe> wordt niet opgeroepen. :eek:
Het is er niet en kan dus ook geen hoogte hebben!
Dit zal aan de javascripts liggen die ervoor moeten zorgen.

Vanavond zal ik eens verder kijken of ik de dader kan vinden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Kijk nu komen we verder.

Alvast harstikke bedankt dat je er naar wilt kijken.
Zelf kom ik er namelijk niet uit.

Groeten,
Nick

Op www.bavel9.nl/test.html heb ik het script al wel werkend kunnen krijgen.

Het gekke is dat ik hier gewoon precies hetzelfde script gebruik als op de bovenstaande pagina.
Je hebt wel gelijk csshunter. Het iframe komt inderdaad niet tevoorschijn.

Nou nog de dader vinden!

Nogmaals bedankt voor de moeite alvast.

M.vr.gr.,
Nick

Hoi Nick,
Nou, daar zit een flink partijtje scripts in!
Behalve de "gewone" scripts van de pagina (ook al pittig) is het facebook-script een script dat weer een hele serie andere facebook-scripts en andere facebook-bestanden oproept. :shocked:

Ik heb er een behoorlijk tijdje aan zitten pielen om de dader te vinden, maar die wist zich goed te verstoppen.
  • Wat niet erg bevorderlijk is voor een snelle analyse, is dat je CMS er een nogal chaotische html-code van gemaakt heeft (geen goede inspringingen, super-lange html-regels, veel onnodig wit, tabellen voor opmaak, enz.; en ook "enigszins" invalid (!) html, wat ook aan al die scripts ligt).
  • Het zijn in elk geval niet de "gewone" (andere) scripts op de pagina, want als je die er stuk voor stuk uithaalt, komt er geen verbetering.
  • Het moet dus in het FB-aanroepscript zitten.

Mijn bevindingen zijn als volgt:

1. Verwijzingscode
Het FB-script kan niet goed tegen de bron-verwijzing naar een php-pagina met query.
Als je er in zet:
Code:
...
<div class="fb-comments" data-href="http://www.bavel9.nl/v1/news.php?[COLOR="#B22222"][B]item.9[/B][/COLOR]" ... enz.
... kan facebook de aanwezige reacties niet zien.

Haal je die item.9 er af, dus:
Code:
...
<div class="fb-comments" data-href="http://www.bavel9.nl/v1/news.php" ... enz.
... dan pakt FB het wel.

2. Doesn't like Facebook?
Verder gooit bij mij de instructie voor de fb-like-box roet in het eten. Als ik die erbij zet:
...
HTML:
<div class="fb-like-box" data-href="http://www.bavel9.nl/v1/news.php" 
	data-width="292" data-colorscheme="dark" data-show-faces="true" data-stream="true" data-header="true">
</div>
... komt FB vertellen dat er iets mis is met de id van de opgegeven pagina, en plaatst er een grote hoeveelheid witruimte bij. - Ik kan me voorstellen dat dat in combinatie met de pagina-layout het hele FB-commentaarblokje doet verdwijnen.

• Test: bav9-nw-clean-b.htm
    Maar het zou er ook aan kunnen liggen dat op mijn site/pagina geen FB-account zit, dat weet ik niet.

Aldus zie ik geen oplossing in het verschiet liggen.
Misschien kunnen geavanceerde javascript-/AJAX-scripters hier raad geven.

Het is in elk geval geen css-probleem, dus ik ben er met ere van af. ;)

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste CSShunter,

Bij deze sta ik bij je in het krijt. Het probleem is inderdaad nog niet opgelost, maar ik ben al wel weer een stuk verder gekomen!
Bij deze bedankt!

Met vriendelijke groet,
Nick van Hooydonk

Beste CSShunter,

Zojuist heb ik het probleem opgelost. Het zat inderdaad in een ander javascript. Het lag aan mijn facebook-connect plugin. Deze gebruikt ook hetzelfde script. Dat was dus het probleem. Het script werd meerdere malen aangeroepen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!!

Groeten,
Nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan