Facebook wachtwoord vergeten, mailadres niet meer actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimovic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2014
Beste mensen. Ik heb een probleem: voor een evenement heb ik enkele jaren geleden een Facebook-account aangemaakt. Dit account was gekoppeld aan een speciaal hiervoor aangemaakte Yahoo-mailaccount. Nu is a.s. zondag het evenement weer en willen we weer gebruik maken van de Facebook-account. Echter, niemand die het wachtwoord meer weet. Dat zou op zich nog niet zo problematisch zijn, ware het niet dat de bijbehorende Yahoo-account is opgeheven wegens inactiviteit... Hoe kom ik nu ooit nog op deze FB-account???

Hier kun je volgens de tekst ook wanneer je geen toegang meer hebt tot je email je account herstellen.
http://www.facebookinloggen.net/wachtwoordvergeten.php

Indien u niet langer toegang heeft tot het ingevoerde telefoonnummer of e-mail adres,
dan kunt u onderaan kiezen voor ‘Heb je hier geen toegang meer toe?’,
vervolgens hebt u de mogelijkheid om een nieuw e-mail adres of een nieuw telefoonnummer in te voeren waarna u uitleg krijgt voor het herstellen van uw Facebook wachtwoord.

Groeten Marcel

Hmm... daar kan iemand dus ook misbruik van maken... als iemands hotmail account pietje.puk@hotmail.com was en die is zgn niet meer toegankelijk om een of andere reden (door bijv expres vaak fout in te loggen) ... dan zou men dus een gmail adres aan kunnen maken met dezelfde prefix... en vervolgens net doen als men op Facebook die persoon is. Met wat zoeken kom je vooraf het nodige te weten over die persoon...
Slechte beveiliging...

Bij hotmail werkt jet nl ook zo slecht.. het account van mijn vrouw was gisteren niet bereikbaar.. maar met een mail naar een ander adres of een SMS naar een op te geven nummer zou je er zo weer in kunnen..
En idd.... na een SMS met code... hoep... ze zat er weer in..
Maar als iemand dat met een pre paid nummer zonder registratie doet.... dan is zo'n account dus super eenvoudig te kraken...
Heel vreemd....:confused:

@andre@home:
Dat telefoonnummer moet je uiteraard van te voren al opgegeven hebben (op het moment dat je dus je inloggegevens nog niet kwijt bent.
Hoe het precies bij FB in z'n werk gaat weet ik niet, ik heb alleen copy/paste gedaan van wat ik las op FB.

Groeten Marcel

Ik heb net het account gecheckt... geen telefoonnummer te vinden, alleen een alternatief mail adres met sterretjes erin zodat het niet geheel zichtbaar is...

Ke bedoelt dat je je eigen FB hebt gechecked?
Dan is er nooit een telnr op gegeven maar wel een 2e mailadres.
Al is het sdres maar gedeeltelijk zichtbaar dan weet de eigenaar wel welk adres het is.

Groeten Marcel

Neen, dit ging als voorbeeld ook even over een hotmail account... staat er toch bij...in de reactie net daarboven...

kort antwoord, als je echt geen idee meer hebt wat het wachtwoord is dan kun je geen toegang meer krijgen tot deze account.

Om een wachtwoord te kunnen resetten zonder een telefoonnummer die je gekoppeld hebt, heb je toegang nodig tot het bijbehorende emailadres. Yahoo is een van de weinige bedrijven die een account inactief maakt. Om social hacking onmogelijk te maken is het ook onmogelijk om datzelfde yahoo-emailadres opniew aan te maken want ze hebben een afspraak met facebook dat dit voorkomt.

In het kort...het zal niet meer gaan.
Wellicht goed om het nu wat beter te regelen en niet een nieuw facebook account aan te maken, maar een facebook page. Vervolgens kun je daarvoor meerdere admins aanstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan