• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

facturatie trekken uit excellijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

leentjec

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Berichten
6
Hallo,

Ik zou graag een factuur trekken uit een excel maar weet niet goed wat de beste en efficientste manier is.
Het zit nl. zo (zie bijlage voor excellijst)
Ik krijg deze lijst ingevuld terug met al de nodige gegevens. Op elke rij staan de gegevens van een cliënt waar een overleg rond is geweest.
Nu zou ik per cliënt en per discipline (roze sectie) een factuur willen maken voor hun aanwezigheid.
Wat moet er op deze factuur komen?
- Naam en adresgegevens ontvanger (in roze sectie) vb. Dr. x dienst gezinszorg y
- Achternaam patiënt ( grijze sectie)
- Datum MDO (in groene sectie)
- plaats overleg (in groene sectie)
- Rekeningnummer waarop vergoeding gestort mag worden.

Ik zou dit bv. kunnen doen om per discipline een sjabloon aan te maken in word (zie bijlage) en daar een koppeling te voorzien met de excelkolom die van toepassing is (dit weet ik hoe dit moet).

Maar nu is het zo dat er sommige organisaties meermaals deelnemen aan zo'n overleg voor verschillende cliënten. Indien ik dit per cliënt en per discipline aanmaak via een wordsjabloon betekent dit dat ik dan voor dezelfde organisatie bv. 25 facturen krijg en deze dan moet gaan samenvoegen. Is het mogelijk om bv. voor bepaalde organisaties een factuur te maken voor al de overlegs waar ze aan hebben deelgenomen en dat dit rechtstreeks samen wordt gevoegd?
Om een concreet voorbeeld te geven: bv. dienst gezinszorg Familiehulp heeft aan X aantal overleggen deelgenomen en wil 1 factuur waar de bovenstaande factuurgegevens opstaan.

Een tweede vraag: het bedrag van de vergoeding is afhankelijk van waar het overleg is doorgegaan (thuis of elders).
Indien het overleg thuis is doorgegaan, krijgt de aanwezige een vergoeding van 46.96 euro
Indien het overleg elders is doorgegaan, krijgt de aanwezige een vergoeding van 35.02 euro.
Is het mogelijk om hiervoor een formule aan te maken zodat dit ook ineens berekend wordt?
vb. factuur huisarts heeft deelgenomen aan overleg patiënt x. dit heeft thuis plaatsgevonden dus krijgt huisarts 46.96 euro. vorig jaar heb ik dit allemaal manueel gemaakt maar was zo veel werk dat ik nu een snellere en tijdsbesparende manier zoek :)

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 

Bijlagen

  • registratie MDO.xlsx
    19,3 KB · Weergaven: 68
  • sjabloon facturatie.docx
    12,9 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan