• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

facturatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarlac

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hoi iedereen

Net nieuw op deze forum. Ik heb een vraag ivm facturatiemogelijkheden in excel. Ik maak mijn facturen op in een axcel-bestand, waar ik dus al mijn geleverde diensten in zet en automatisch de finale prijs bereken. Momenteel moet ik dus iedere keer het adres van de klant intikken en ook zijn btw-nummer. Graag had ik geweten of ik eigenlijk op een gemakkelijke manier het adres uit een ander excel-bestand kan pikken.

Eventueel had ik gedacht, maar ik weet niet of dit mogelijk is, een ander excel bestand op te maken waarin al mijn klanten in zitten met hun respectievelijke btw-nummer. En als ik dus mijn factuur opmaak, daar waar het adres komt een soort van dropdown te hebben waar ik dus kan kiezen uit al mijn bestaande klanten.

Is dit mogelijk of is dit een verkeerde denkpiste, of zijn er andere en betere methodes

Graag jullie mening en hulp. Mijn kennis in excel is ook nogal basic. Ik kan dus simpele tabellen opmaken en simpele formules invoegen, that's it.

Alvast bedankt
scarlac

Wat jij wilt is prima mogelijk. Je zou er ook over kunnen denken om een template te maken met je klantinformatie op een appart blad (mischien nog een blad erbij voor dienst / product informatie). Zolang je de factuur niet als xls verstuurt dan is dat geen enkel probleem (het staat een beetje slordig om bij elke factuur je complete klantenbestand cadeau te doen).

JE kunt je echter afvragen of excel de juiste tool is hiervoor. Zo kan ik me voorstellen dat je graag wilt weten hoeveel je tot nu toe gefactureerd hebt dit jaar. Dit houdt in dat je, los van de factuur de factuurinfo gestructureerd wilt opslaan. Dan kom je al snel op een database terecht... Je zou kunnen kijken of je daar in acces iets voor kunt maken.

Succes

JE kunt je echter afvragen of excel de juiste tool is hiervoor. Zo kan ik me voorstellen dat je graag wilt weten hoeveel je tot nu toe gefactureerd hebt dit jaar. Dit houdt in dat je, los van de factuur de factuurinfo gestructureerd wilt opslaan.

Op zich gaat dat ook nog allemaal hé, je schrijft die gegevens (via VBA) weg in een apart tabblad, en kunt die dan gaan analyseren met draaitabellen, maar ik begrijp je suggestie voor een database wel volledig hoor.

Hallo

Ik heb geen officele versie van acces en heb er eigenlijk ook geen behoefte aan.

De facturen worden ook niet in een elektronisch formaat verzonden. Deze worden iedere keer geprint op mijn huisstijl en nog met de post verzonden.

Al deze adressen zouden ook niet in een tabblad zitten in die excel zelf, anders moet ik ze iedere keer in iedere factuur steken. Iedere factuur is voor mij een apparte xls-file.

Als ik een factuur maak, vertrek ik altijd van een lege xls, die al nodige velden heeft, een template eigenlijk, dan vul ik alle resterende data in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan