• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Facturatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Hallo,

Ik wil graag een factuurbestand maken in excel.
Ik heb al een invulblad gemaakt, waardoor de factuur makkelijk aangepast wordt.

Nu wil ik graag de volgende stap maken:

Ik wil graag dat ik de gemaakte factuur weg kan schrijven, zodat ik deze later op factuurnummer terug kan vinden.
Vervolgens moet de volgende factuur het opvolgende nummer krijgen. Het liefst als volgt: (2015001... 2015002... 2015003..)

Zou iemand mij daarbij kunnen helpen?

Ik heb mijn eigen bestand bijgevoegd voor verduidelijking

Bijlagen

Ik snap dat ik het niet opnieuw moet uitvinden.
Ik heb alleen mijn hele eigen factuur al gebouwd, en hier wil ik niet van afwijken.

Daarom zou ik graag willen weten hoe ik de facturen automatisch weg kan schrijven en later uit een lijst weer terug kan vinden.
Dan zou mijn facturatie helemaal klaar zijn!

Mijn afgemaakte bestand (persoonlijke informatie weggelaten) heb ik bijgevoegd.

Bijlagen

@Leotaxi

Ik ben ook een macro aan het schrijven voor dit onderwerp en wou even "spieken" in jouw oplossing maar ik krijg de toepassing niet aan de praat.

Oeps,

kan er pas vanavond naar kijken, hier geen excel

mvg
Leo

@tkint, altijd goed om te spieken. Maar als je iets niet aan de praat krijgt meldt dan even waar het misgaat. In dit geval bij het opslaan omdat het factuurnummer al bestaat in een verborgen blad.

@Leotaxi, paar kleine foutjes. Bij het opslaan is het handig dat het volgende factuurnummer 'klaargezet' wordt. En als je een factuur opslaat dan moeten de verwijzingen er natuurlijk uit.

Code:
With Sheets("Factuur beide (2)")
        .Name = .[C13].Value
        .Visible = False
        .[A1:I54] = .[A1:I54].Value
    End With
    With Sheets("Invulblad factuur")
       .[E12] = .[E12] + 1
    End With

Scheelt je vanavond weer wat zoeken;)

Hoi, Hoi,

door een onverwachte ontmoeting met Leffe, is gisterenavond nu geworden ;)

maar bij deze dan de verbeterde versie
met dank aan Ven A voor de tips

mvg

Leo

Bijlagen

Het ziet er echt fantastisch uit!
Ook supergaaf dat het factuurnummer meteen aangepast wordt voor de nieuwe.

Kritisch als ik altijd ben heb ik een paar vraagjes om het misschien nog beter te krijgen.

Als er uit de lijst gezocht moet worden, staan de factuurnummers niet op volgorde. Waar kan ik dat aanpassen?
Is het mogelijk om een oude factuur te verwijderen? Als er een fout gemaakt is, of er is per ongeluk al op save gedrukt, kan dit nog verbeterd worden.
Is het mogelijk om naar "Factuur Beide" te gaan i.p.v. het archief van oude facturen als je op save drukt? Zodat je direct kan zien hoe de factuur geworden is?

Een paar kleine details op dit fantastische bestand.
Jullie hebben me ontzettend geholpen!

Dag Jesper,

voor de volgorde weet ik het zelf zo niet, de rest is in deze aangepast.

mvg
Leo

Bijlagen

De facturen worden wel weggeschreven, mijn excuses,

Waar kan ik kleine aanpassingen doen op de facturen die aangemaakt worden?
Aangezien ik deze niet print, maar alleen in wil zien, zou ik een knop willen maken met "terugkeren naar invulblad".

Is het ook mogelijk om een een klantenoverzicht te maken, zoals in de bijlage. En automatisch de tabel bijwerken.
Wanneer een factuur bewaard wordt, dat de klantnaam ingevuld wordt, factuurnummer, datum, aantal diensten en omzet.

Ik heb deze pagina apart gedaan, als ik deze bijvoegde bij de huidige facturatie werd het bestand te groot

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jesper

kritisch als jij bent, in het blad klanten dat je bijgevoegd hebt mis ik volgende zaken

Datum
Dienst 3
of de omzet inclusief of exclusief de BTW moet zijn

mvg

Leo

Zo ziet het er inderdaad goed uit.
Alleen wanneer ik geen korting weggeef, lukt het niet om de factuur op te slaan.

Ik ben wel benieuwd hoe dit zo gemaakt kan worden, want ik kan in VBA ook niks terugvinden.
Kan mij dit uitgelegd worden?

Groeten.

Dag Jesper,

wegschrijven zonder korting is mogelijk nu
heb wel gezien dat ja maar 1 van de 2 kortingen kunt gebruiken, iets met de formule
in blad factuur beide, maar daar heb ik niets aan veranderd.

mvg
Leo

Bijlagen

Beste Leotaxi,

Zou je mij een (korte) uitleg kunnen geven hoe je dit allemaal maakt?
Want als ik nu iets wil aanpassen kan ik dat niet en moet ik dat hier elke keer vragen.
Dan leer ik zelf niks en dat is wat ik uiteindelijk wil.

Want voor nu wil ik graag nog een korting toepassen, namelijk korting per uur

Groeten

Dag Jesper,

er zijn veel codes in dit bestand maar geen moeilijke is enkel wegschrijven, overschrijven of
verwijderen je kan deze codes bekijken , voor 2 ervan direct onder knoppen, de andere via
VBA editor bij de userforms, bij deze userforms de code in de comboboxen

probeer ze te vinden, en geef dan aan wat je niet begrijpt.

mvg

Leo

Ik zie het nu staan in VBA.
Ik snap ook een beetje hoe het zit, maar ik heb nog geen idee hoe ik nog een korting, namelijk Korting per uur in % toe kan voegen.

Dag Jesper,

denk dat er eerst iets anders aangepast moet worden voor die korting want huidige situatie is

Invulblad Factuur : 3 velden
Factuur Beide : 1 veld

en daar zit het mis om beide kortingen tegelijk te kunnen gebruiken.
beste oplossing is 2 extra velden maken in factuur beide zeker als je de gegevens
nadien terug wilt krijgen in invulblad voor eventuele wijzigingen

Of je eigen formule aanpassen in blad factuur beide veld kortingen
want nu telt deze niet op

mvg
Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan