• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Facturen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PurrPurr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2018
Dag iedereen,

Mijn vriend is zelfstandige en ik help hem met zijn boekhouding. Ik doe dit via excel.
Nu had ik na wat opzoekwerk gevonden dat je factuurnummers automatisch kunt laten oplopen, de datum automatisch kunt laten veranderen naar de dag van vandaag en als je met een klantenbestand werkt ook de klantgegevens automatisch kunt laten invullen door excel.
Helaas ben ik hier niet zo in thuis en ben ik na uren zelf aan te klooien enkel gevonden hoe ik de datum daadwerkelijk kan laten aanpassen door excel. Na wat opzoekwerk ben ik dan hier terecht gekomen in hoop dat iemand mij kan helpen. :(

Om te beginnen heb ik een bestand opgesteld dat als klantenbestand zou moeten dienen, maar ik krijg mijn bereiken niet goed gedefinieerd.
Daarnaast is het mij niet duidelijk of dit klantenbestand in hetzelfde document (map) moet staan als de factuur om deze te gebruiken voor het automatisch invullen?
Indien in het klantenbestand voertuigen staan en er bij enkele personen meerdere voertuigen staan zou ik de mogelijkheid moeten hebben om een van deze voertuigen te selecteren, maar ook om op eender welk moment een nieuw voertuig toe te voegen (mijn vriend is mechanieker) :P

Tot slot zou ik ook hulp nodig hebben met de automatische nummering van de facturen. Kan iemand mij helpen?

Bekijk bijlage Map1 (version 1).xlsx
Dit is de map waar de factuur in staat
De gegevens van de klant zijn uiteraard aangepast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoek eens op factuur in doorzoek dit forum, rechts boven.
Je vind dan zat voorbeelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan