• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Facturen maken in Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansacon

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Ik ben al een poosje het forum aan het afstruinen, maar ik kan maar niet de oplossing vinden voor mijn problemen.

Ik wil facturen kunnen maken in Excel. Op blad 1 staat het factuur en op blad 2 komen de adressen van de klanten te staan. Ik wil deze door middel van het invullen van alleen de naam op het eerste blad opzoeken in blad 2 (kolom B) zodat vervolgens de cellen A3 tot en met A6 op blad gevuld worden met de N.A.W. gegevens van deze persoon. Niet in één rij zoals op het 2e blad, maar netjes onder elkaar.

Vraag 2 is of het mogelijk is om in het artikel gedeelte van het factuur te zoeken op artikelnaam die staan vermeld op blad 3, zodat deze de volledige omschrijving aanvult en de prijs daarachter invult in de kolom prijs?

Alvast bedankt

Bijlagen

Ik heb vlug wat in elkaar gebokst , als je het forum doorzoekt kom je " factuur " zeker tegen opmaak met nummering / mailen / pdf opslaan enz.http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=402872&highlight=factuur
of zoek op Paul-RT die heeft een vb factuur staat op dit forum

Dan heb ik er echt heel erg overheen gezocht. Maar ja wat wil je als je tot half 2 's ochtends al bezig bent met alles uitzoeken :confused:

Maar heel erg bedankt voor je snelle reactie. Het enige waar ik nu nog tegen aan loop is dat deze een foutmelding geeft op de plaats van het totaal bedrag. Is hier nog iets aan te doen?

Bijlagen

Ik zie voorlopig geen fout , alles is leeg en in het bestandje dat ik geupload heb staan waarden ingevuld en daar komt het totaal toch perfect . Kan zijn da ik ook iets over het hoofd zie gelet op het feit van posting deze nacht .

Ik heb het forum afgezocht op jouw advies en ben helemaal op weg geholpen :thumb:

Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan