Facturen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDR001

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Ik heb twee tabbelen gemaakt. Een met de orders (OrderID, Productnaam, Prijs, Aantal en Leverdatum) en een met Facturen (FactuurID, OrderID, Versie, Factuurdatum).
Nu wil ik via een facturen maken via een rapport. Ik wil een keuze lijst maken met het factuurID en zo een de desbetreffende factuur kunnen genereren (met een knop). Het probleem is dat ik niet weet hoe ik de facturen met de juiste gegevens (afhankelijk van het FactuurID) op het rapport kan laten komen.
Kan iemand mij daarin helpen

Begin eerst eens met de juiste opzet te maken, want daar kun je nog wel wat aan verbeteren, als je voorbeeld tenminste correct is. Een order zal doorgaans namelijk uit meer regels bestaan dan één artikel, en hetzelfde geldt voor facturen. Maar je maakt voor zowel de orders als facturen een tabel waarin maar één record kan worden opgeslagen. Voor Orders zul je neem ik aan toch meerdere artikelen tegelijk willen kunnen bestellen/leveren, en facturen zullen meestal toch meerdere orders beslaan? Dus een tabel met Order_Regels en Factuur_Regels om die gegevens uit te splitsen lijkt mij een zinvolle stap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan