• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Facturen Sorteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lijst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lijst

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2016
Beste,

Graag had ik mijn facturen gesorteerd gehad op verval datum.
De factuur dichtst bij zijn verval datum bovenaan.
Het sorteren zou moeten uitgevoerd worden telkens men de datum van de vervaldag van een nieuwe factuur ingeeft.
Als de factuur BETAALD staat zou deze onder de openstaade facturen moeten komen staan.

Ik weet niet of ik hier mee veel vraag en of dit zelfs mogelijk is?

Toch al vast bedankt

gr
Bekijk bijlage Facturen sorteren.xlsm

Dat kun je doen met sorteer en filteropties als je kolom vervaldatum sorteert van A tot Z (oplopend) dan zie je de volgende te vervallen factuur bovenaan.

in deze link kun je lezen hoe je kunt sorteren, en dan vooral op meerdere kolommen met aangepast sorteren zodat je eerst open en daarna betaald kan weer geven
https://support.office.com/nl-nl/ar...sorteren-62d0b95d-2a90-4610-a6ae-2e545c4a4654

en dan vooral de extra uitleg onderaan onder het kopje "Sorteren op meer dan één kolom of rij"

Een optie is het maken van een draaitabel in de gewenste weergave zodat je de orginele lijst niet steeds hoeft te sorteren.
zie daarvoor de bijlage.

Bijlagen

Een beginnetje in bijlage...
Ik heb 1 kolom toegevoegd die het aantal dagen vanaf VANDAAG tot de vervaldatum berekent.
Vervolgens sorteer ik eerst middels een aangepaste lijst in de volgorde "OPEN, BETAALD", en daarna op de kolom dagen (kleinste eerst).
Deze 2 acties heb ik middels een macro opgenomen, en het stukje code achter de knop SORTEREN gehangen.

Bijlagen

Een beginnetje in bijlage...
Ik heb 1 kolom toegevoegd die het aantal dagen vanaf VANDAAG tot de vervaldatum berekent.
Vervolgens sorteer ik eerst middels een aangepaste lijst in de volgorde "OPEN, BETAALD", en daarna op de kolom dagen (kleinste eerst).
Deze 2 acties heb ik middels een macro opgenomen, en het stukje code achter de knop SORTEREN gehangen.

Prachtig, voor mij is dit toveren:shocked:

Alvast super bedankt voor uw tijd.
mvg Thijs

of zo, bij het veranderen van kolom H, ik denk dat je ook zal willen sorteren als iets betaald is.

Nog beter eigenlijk, top dankje.

is het ook mogelijk om er een knop te voorzien zodat ik steeds van boven een nieuwe factuur kan invoegen

Ik denk dat de fout er in is gekropen door de extra rijen boven de tabel aan te maken, ik krijg het jammer genoeg niet opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan