• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factureren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk , ik heb het vlug zo gedaan :thumb: heb eerst terug het progje terug moeten downloaden en ik werk in andere directories , heb niet aangepast .
Kan zijn dat ik het ni zie staan wat jij bedoeld , graag dan U voorbeeldje waar het misloopt .

Bijlagen

Hallo Truckre10,

Bedankt voor je bestand, maar zo werkt het bestand van Klaas niet. Neem het bestand van Klaas. Neem 1 produkt van b.v. 100,00 euro en vul in cel K83 25% korting in. Dus geen korting op rij 19 of 20 dus NIET in het omschrijvingsgedeelte.

Groet

Dirk

Dirk , :thumb: :thumb: :thumb: , je hebt volkomen gelijk .

Ik had zo diep in het bestandje niet gekeken dat je bij de Debiteuren lijst een korting kon geven .
Aan Kdapp je zal de formule even moeten aanpassen :eek: > Dank zij het arendsoog van Dirk :thumb:

Bijlagen

• fout btw.jpg
    fout btw.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 81
Hallo Trucker10,

Code:
Dirk ,    , je hebt volkomen gelijk

Het was even doorzetten, maar het kwartje viel gelukkig toch nog.

Klaas geeft eigenlijk een factuurkorting en geen productkorting. Hij geeft eigenlijk altijd korting tenzij je het kortingspercentage in het werkblad "debiteurenlijst" weghaalt.

Je zou het flexibel kunnen maken door in cel K83 een % te muteren of per product/per rij b.v. i.v.m. reclame.

Maar ik stop er verder mee

Groet

Dirk

Mits een printscreen waar het fout liep , was dit al eerder afgehandeld ;). Ik heb niet het ganse progje uit elkaar getrokken of gecontroleerd op fouten :o . Heb het juist eens ingekeken wat gespeeld en terug van de cpu verwijderd , vandaar dat ik niet door had dat je een korting kom plaatsen in de Debiteuren lijst ( voor mijn eigen zou ik dit anders maken > meerdere korting bedragen via een code ) .
Klaas dit zijn zeker geen negatieve reacties maar positieve verwijzingen om eens na te denken over ......... ;)

voor je tabblad factuur in cel M85 deze
Code:
=ALS(M82>0;(P82-(P82*K83))*K85;"")
en voor cel M86 deze
Code:
=ALS(M82>0;(Q82-(Q82*K83))*K86;"")
wijzig ook je tabblad offerte .

Laatst bewerkt:
Nog eentje om over na te denken. Wat als je klant zijn factuur maar gedeeltelijk betaalt ?
Of hoeveel dagen achterstand heeft een openstaande factuur ?
In bijlage de opbouw van mijn rekeningoverzicht van mijn factuurprogrammaatje. Bekijk het eens en haal er eventueel nuttige ideeën uit.

Bijlagen

Het programmaatje is klaar met dank aan een ieder die mij heeft geholpen.
Hier een paar fotootjes van het geen ik heb samengesteld en gemaakt.
In de startpagina vul je alles in en het adres waar alles wordt bewaart en wordt door berekend in het gehele bestand.
Offerte en factuur wordt als pdf bewaart en verstuurd per mail of geprint
In O en F kun je ieder factuur nummer of Offerte nummer in voeren.
in Debiteurenlijst staan de klantgegevens en als er een btw nummer is kun je op factuur en offerte de percentages weg halen,
en wordt BTW verlegd gemeld met BTW nummer.
In rekeningoverzicht staan de factuurgegevens
Kladblok spreekt voor zich.

hoi.
ik vind mooi programmatje , maar ik wil wat veranderen ook artiklen toevoegen.
kan je beveiliging uitschakelen als je welt

beveiliging opheffen

Je kan zelf op de desbetreffende knop drukken " blad beveiliging opheffen " er is geen password nodig .

ja ik heb geprobeerd maar luekt niet ik wil graag een nieuw ( bald voor Artikelnr )toevoegen maar luekt niet.
bijvoorbeeld naam wijziging voor kladblok of startpagina,

Groete Nador

Laatst bewerkt:
beveiliging opheffen

ja ik heb geprobeerd maar luekt niet ik wil graag een nieuw ( bald voor Artikelnr )toevoegen maar luekt niet.
bijvoorbeeld naam wijziging voor kladblok of startpagina,
aan.jpg
Groete Nador

Nador , bij deze , zie jpg

Bijlagen

• nadorino.jpg
    nadorino.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 78
tevens kopie

Hoi mensen,
Weet niet wat de ontwikkeling is intussen maar zou graag dat bestand ontvangen of het ergens uploaden.
Bij voorbaat dank!

Bas

Hoi mensen,
Weet niet wat de ontwikkeling is intussen maar zou graag dat bestand ontvangen of het ergens uploaden.
Bij voorbaat dank!

Bas

In post #21 staat het bestandje , bekijk dan de opmerkingen die later zijn gegeven om het te vervolledigen

facturatie

mag ik een kopie van facturatie in excel.

ziet er mooi uit. klasse.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nu even naar de post boven je kijkt, daar staat waar je het op kan halen.

facturatie
mag ik een kopie van facturatie in excel.

dit ziet er geweldig uit wil het proberen thx.

@ ron82541 ook voor jou geldt mij bovenstaande reactie natuurlijk.

Beste,

dat ziet er super uit...

als je kan mag je het sturen naar:

bedankt alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan