• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Hallo,

Na wat stoeien heb ik toch maar besloten het forum op te zoeken aangezien ik er niet uit kom.

Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik ervoor kan zorgen (dat mijn Excel bestand waarmee ik een administratie bestellingen zegelrollen bijhoud) data via een formulier op de juiste plek krijg en vervolgens de ingevoerde data op het eerste werkblad krijg.

Ik heb dus 4 werkbladen:
1) Factuur (op dit blad moeten nieuw ingevoerde gegevens te zien zijn met een totaalbedrag en de gegevens van de ondernemer)
2) Bestellingen (hier moeten de nieuwe bestellingen worden toegevoegd)
3) Ondernemergegevens (hier moeten nieuwe gegevens kunnen worden toegevoegd)
4) Algemene gegevens (statische data)

Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan gaan doen.

Het lastige van het aanmaken van een factuur vind ik de koppeling van de bestelling met de ondernemersgegevens welke ook op het factuur te zien moeten zijn.

Hopelijk is er iemand die een beginner kan helpen met de VBA materie..

Alvast bedankt,
Arnold

Bijlagen

Arnold,
Je vraagt nogal wat.:D Namelijk het maken van zowat een heel programma. Je zou eens op de site van Idema kunnen kijken hoe je een formulier kunt maken,hoe je daar gegevens in zet en hoe je de gegevens in het werkblad krijgt..
http://members.home.nl/t.idema/excel/les.html

Laatst bewerkt:
Het maken van het formulier en de gegevens in het werkblad krijgen is niet het probleem.

Wat ik zoek is een manier om de ingevoerde gegevens via het formulier in een werkblad te krijgen en vervolgens (door bijvoorbeeld) een vinkje erbij te zetten een factuur te kunnen genereren.

Ik wil het graag zelf doen en wil graag weten hoe ik dit het beste kan aanpakken in grote lijnen..

Laatst bewerkt:
Cor,

Ik zal eerst het formulier zo aanpassen dat het wat duidelijker is aangezien er nu nog teveel gedaan moet worden terwijl dat niet nodig is.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

M.vr.gr.,
Arnold

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan