Factuur layout(standaard) afdrukken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Idel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Idel

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hi allemaal;

Jongens ik zit met een probleempje, Graag help!!
Ik moet een facatuur afdrukken daarvoor haal ik de gegevens uit Query. Alles wordt netjes afgedrukt. Maar het probleem zoals je weet de factuur moet een standaard layout hebben(vaste afmetingen) en nu de facatuure layout is afhankelijke van de aantal records die ik krijg na uitvoering van de Query. De ene keer is 2 Records en andere keer 8 (10 is max). en daardoor telkens krijg mijn factuur andere groottes. de belangrijke velden moeten op Detail gedeelte te staan en daar heen moet slechts 1(een) vierkantje om.

Als je aub een oplossing hebt of andere alternatief laat je horen .
Alvast bedankt.

Ik gebruik steeds een voorgedrukte layout.

maw. je maakt een mooie layout, met bvb. photoshop, paintshop of een ander degelijk programma.

Deze layout kan je dan laten drukken, of zelf uitprinten.
Je hebt dan altijd je mooi factuur ter beschikking.

Enig punt is natuurlijk, dat je de verschillende secties mooi laat passen met uw factuurlayout.

In bijlage kan je zo'n layout bekijken. Gemaakt met photoshop.

Bijlagen

• screenhunter_002.jpg
    screenhunter_002.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 170
Hi Vanzman,
Bedankt eerste voor je reactie. ten teweede het volgende:
Ik heb ook nu een voorgedrukte layout gemaakt, maar hoe moet ik nu in Access(rapport) of via VBA aangeven dat de gevonde gegevens (resultaat uit query) op het voor-gemaakte document af te drukken. :thumb:

Alvast bedankt

Dat blijft toch hetzelfde. Ipv je een op blanco blad afdrukt, plaats het blad met de layout in de printer.
Het enige dat je zal moeten,is je rapport aanpassen aan het layoutblad.

Dank je Vanzman,

Ja dat is wel makkelijker zo, maar de printer waar de facturen worden afgedrukt zit is een netwerkprinter en de netwerkbeheerder is niet voorstander dat ik telkens het papierbakje open/dicht doe. Ik moet alles vanuit mijn programma aanpassen.

Is het mogelijk om bij het printen om functie b.v te maken die de factuur gaat afdrukken op een eerdere opgeslagen document zonder dat ik met de papier van de printer gaan aanpassen.

He, bedankt voor alles en ik hoor het nog!!!
Idel

Ik vrees dat dit niet kan. Althans bij mijn weten toch niet. Misschien zijn er nog anderen die hierover nog iets kwijt kunnen.Even afwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan