• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur macro excel met klantenbestand en dropdown producten

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Ik ben nu al dagen op zoek naar een goede excel macro die zo compleet mogelijk is.

Wat ik zoek is het volgende:
-dropdown voor selectie klant, waarna adres ed automatisch wordt ingevuld
-dropdown voor selectie van product, waarna ook de stuk prijs automatisch wordt ingevuld.
-functie om facturen op te slaan (als pdf), waarbij het bestand automatisch in een aangegeven map verdwijnt
-functie om facturen die zijn verzonden automatisch overzichtelijk op te slaan in een apart daarvoor ingericht tabblad. Zodat alle facturen onder elkaar komen te staan.
-automatisch oplopend factuurnummer (bij voorkeur), waarbij de opbouw alsvolgt is: 20120307-01 voor factuur nummer 1 van 7 maart.

Het factuurprogramma dat het beste aan mijn eisen voldoet vond ik op http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/paginas/article.aspx. Echter voldoet niet aan al mijn wensen.
Ik heb zelf geen verstand van het schrijven van macro's en kom hier ook niet zelf uit.

Zou top zijn als jullie mij kunnen helpen.

Kan je adhv een voorbeeld aangeven hoe het bestand eruit moet zien dat aan al je eisen moet voldoen.
De code is zo geschreven maar het is wel handig om een goed idee te hebben.
Anders blijft het koffiedik kijken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan